Minden kerületnek egy-egy jellegzetes és tömegközlekedésileg lehetőleg reprezentatív pontjától (például az I. kerületben a Krisztina tértől, Angyalföldön a Béke tértől, Budafokon a Camponától, stb.) terveztük az utat szerda dél körül. Ezután a felkínált lehetőségek közül kettőt választottunk ki: a leggyorsabbat úgy, hogy csak buszok, villamosok, trolik, metrók és HÉV-ek szerepelnek benne, illetve ugyanezt csak vonattal kiegészítve.
Hé, több kerület is van, ahol csak egy szám van!
Igen, ez pedig azért van, mert a Google Maps fel sem kínálta a másik opciót. Ilyen például a XII. kerület, ahonnan olyan egyszerűen el lehet jutni a reptérre, hogy felesleges a vonattal trükközni, illetve Zugló, ahol a vasútállomás miatt csak az idejét vesztegeti az, aki a 3-as metró felé veszi az irányt.
Létezik, hogy a két út között 20 perc különbség van?
Igen, ilyen például a XXII. kerület, ahol Budatétény (és a többi állomás) közelsége és amiatt, hogy már Kőbánya-Kispestre is mennek közvetlen vonatok, felesleges busszal elzötykölődni a metróig.
Az egyébként látszik, hogy azokban a városrészekben, ahol egyáltalán felkínálta a vonatos lehetőséget a Google Maps, ott bizony meg is éri azzal menni. Természetesen az időpontok változhatnak annak függvényében, hogy melyik utcából és a hét melyik részében tervezzük az utat, viszont mindenképpen jó, hogy még egy tömegközlekedési eszközzel bővült a kínálat – igaz, eddig is mehettünk vonattal, de nehéz volt összeegyeztetni a menetrendeket.