Közélet

Azt még nem tudni, mennyi ment el a kvótanépszavazás kampányára, de Gyurcsány

Az október 2-i népszavazást megelőző kampányban csak folyik a pénz, de pontos összegről nem tudni, ezért Fodor Gábor (Liberálisok) a Miniszterelnöki Kabinetirodához fordult, hogy mennyi az annyi.

A válaszból kiderült, hogy a kormány a kampány pontos költségeket nem tudja.

Arról majd az akció végeztével, a teljesítésigazolások aláírása után tud tájékoztatást adni. Dömötör Csaba államtitkár megnyugtatta Fodort, hogy:

Biztosíthatom, hogy a jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyurcsány-Bajnai-kormányok. Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti időszakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra. A kormányzati kommunikáció az Ön egykori pártja, az SZDSZ által erőltetett, majd csúfosan megbukott vizitdíj népszerűsítésére is kiterjedt, amelyre több százmillió forintot költöttek.

Áder János július elején bejelentette, hogy október 2-ra írta ki a kvótaellenes népszavazást, Rogán Antal rögvest kiállt és sajtótájékoztatón mondta el, hogy a pártnak annyira fontos a referendum, hogy Orbán Viktor mellett az összes miniszter és államtitkár részt vesz majd a kampányolásban.

Milliárdok

Augusztus 1-jén új keret nyílt a kvótaellenes népszavazás kampányára. Ezzel csak az a baj, hogy pontosan nem tudni, eddig mennyi ment el a tájékoztatási és mozgósítási kampányra – és azt sem tudni, összesen mennyi fog elfolyni.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda honlapján van ugyan egy táblázat, amiben ott egy 3 milliárd forintos keretösszeg, ahogy írják

a Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedéséről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására.

Ami grafikai tervezést, gyártást, online kommunikációs és közösségi médiaszolgáltatásokat, integrált reklámügynökségi szolgáltatásokat, kutatási feladatokat, médiatervezést és vásárlást, PR ügynökségi szolgáltatásokat, stratégiai tervezést és tanácsadást takar, nem csak a kvótanépszavazás kampányával összefüggően.

Mennyi?

Csakhogy ennek a teljesítési végdátuma augusztus 10-e, a Magyar Nemzet pedig korábban arról írt, augusztus 1-től megnyílt az új keret, csak nem tudni, mekkora. De az feltételezhető, hogy a hárommilliárd elfogyott, ezért kellett új pénzcsapokat megnyitni.

A szerződés megbízottja az a Network 360 Reklámügynökség Kft. és a Affiliate Network Kft., amik ezer szállal kötődnek Csetényi Csabához, aki pedig Rogán Antalnak, a Miniszterelnöki Kabinetiroda minisztere.

A hivatalos kampányidőszak csak augusztus 13-án kezdődik, ez ugyanis a népszavazás napjától számított 50. nap, vagyis ami most van, az hivatalosan nem kampány. Kósa Lajos Fidesz-frakcióvezető néhány napja az ATV-n azt mondta, ők most még nem is kampányolnak, a plakátok csak tájékoztató jellegűek

Ajánlott videó

Olvasói sztorik