Bár szigorodtak a termékbemutatókra vonatkozó előírások, a vásárlók megkárosítására utazó vállalkozások újabb módszerekkel igyekeznek sokszorosan túlárazott termékeiket elsózni – írja a Magyar Idők.
A kormánypárti lapnak a Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület képviselője elmondta: a legnagyobb veszélynek az egyedül élő nyugdíjasok vannak kitéve. Legtöbbször telefonon hálózzák be őket, ingyenes, általános egészségügyi állapotfelmérésre hivatkozva. „Forradalmian új” gyógymódokkal, kedvezményekkel, nyeremény lehetőségével is kecsegtetik őket.
Az átverés jól kigondolt, felépített stratégia mentén zajlik. A termékbemutatókon valamilyen orvosi „csodaeszközzel” méréseket végeznek, aminek persze rosszak az eredményei, és „megoldásként” saját termékeiket kínálják megvételre. Több esetben álorvosok is érvelnek a termék eladása érdekében, olyan kijelentések is elhangoznak, hogy „az ön érdeke, hogy megvegye, ha a következő karácsonyt is az unokákkal szeretné tölteni”.
Sokan azért mennek bele a vásárlásba, hogy minél hamarabb szabadulhassanak a rájuk gyakorolt lelki nyomástól, félretett pénzüket is feláldozzák, vagy hosszú lejáratú kölcsönszerződésbe bonyolódnak.
A fogyasztóvédők azt javasolják, hogy aki hasonló telefonhívást kap, kérdezze meg, pontosan melyik cég tartja a termékbemutatót. Az időskorúak, ha lehet, ne menjenek el egyedül, kiszolgáltatottan a termékbemutatókra, és kérjék ki a családtagjaik véleményét is. Ha mégis részt vesznek hasonló rendezvényen, mondjanak bátran nemet a vásárlásra, ne habozzanak hangot adni annak, hogy nincs szükségük a termékre. Nagyon fontos, hogy minden esetben győződjenek meg arról, van-e elállási joguk, ha meggondolnák magukat.