Mindkét lap kiemeli, hogy a teljes infrastruktúra-rekonstrukcióhoz hasonlóan az állomások felújítását is három szakaszra bontották. A Világgazdaság cikke szerint az elbírálás során mindhárom esetben az ár képviseli a legnagyobb súlyt, 50 százalékot, de az is 18 százalékos súllyal bír, hogy a pályázó mekkora időszakra vállal jótállást a minimálisan kötelező 36 hónapon túl. A vállalkozók augusztus 25-ig jelentkezhetnek.
A teljesítés időpontjában különböznek a felhívások. Az északi (Dózsa György út és Újpest központ állomások közötti) szakaszon 13 hónap, a középső (Lehel tér és Nagyvárad tér közötti) szakaszon 34 hónap, míg a déli (Népliget és Kőbánya-Kispest állomások közötti) szakaszon lévő állomások felújítására 31 hónap áll a kivitelező rendelkezésére.
Az EU még nem döntött, a kormány mérlegelhet
A Magyar Idők kitér arra is, hogy a pályázati kiírásokban szerepel az a kitétel is, amely szerint az Európai Unió az M3-as projekt támogatásáról még nem döntött. Erre tekintettel a BKV az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja, ha a kormány vagy a főváros nem vállal garanciát a beruházás pénzügyi fedezetére az ajánlati kötöttség ideje alatt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium a Világgazdaság megkeresésére azt közölte: ha az Európai Bizottság nem, vagy “csökkentett intenzitással” támogatná a projektet, a kormány a hatályos szabályozás adta lehetőségek mentén mérlegelheti, miként tudja a szükséges forrást biztosítani, “természetesen a hiánycél tartásának veszélyeztetése nélkül”.