Az eddig történtek röviden: a fonódó villamos átadása után a kerékpárosok (maximum 10 km/óra sebességgel) és a gyalogosok együtt használták a korzót, ezt azonban egyetlen este alatt beszüntették, majd újra engedélyezték. Bár a villamossín másik oldalán is van kerékpárút, kétszer kell átkelni a síneken, hogy aztán ugyanott lyukadjunk ki, mintha a korzón mentünk volna.
A Budapest Közúttól megtudtuk: folyamatosan figyelemmel követik a forgalmat, mégpedig azért, hogy hol kell közlekedésbiztonság okán beavatkozni. Ez történik most a Batthyány téren is, ahol
egy balesetveszélyessé váló és az utóbbi időben állandó kerékpáros-gyalogos konfliktust okozó helyzetet szüntetnek meg egy fejlesztéssel. Ezek a döntések szakmai alapon születnek, hiszen ahogy a kerékpáros-gépjármű viszonylatban a kerékpárosok a veszélyeztetettebb fél, úgy a gyalogos-kerékpáros viszonylatban a gyalogos, így erre is tekintettel kell lenni.
Hogyan tovább?
A rakparti gyalog- kerékpárút Vám utca és Csalogány utca közötti szakaszát kizárólag a gyalogosok számára tervezik kijelölni, és terelőútként a közelmúltban megépített kerékpárutat fogják meghatározni a kerékpárosok számára a villamosvágány és az útpálya között. Az intézkedés előfeltétele, hogy a Vám utcánál még hiányzó kerékpáros átvezetést a villamosvágányon keresztül előzetesen megépítsék. Az új átvezetés kiépítésére vonatkozó tervek elkészültek és rövidesen megkezdődik a kivitelezés is.
Kíváncsiak voltunk arra is, az északi részhez hasonlóan itt is lesznek-e jelzőlámpák. Kiderült, nem, ugyanis az „jól belátható, a gyalogosok eddig is használták, így anélkül is biztonságos lesz”.
Mi a helyzet a Várkert Bazárral?
A Lánchíd utcai kálvária elég bonyolultra sikeredett, de úgy tűnik, ennek a történetnek is pont került a végére. Először forgalombiztonsági okokból (a várakozó turistabuszok miatt) szükségessé vált a délről észak felé tartó kerékpársáv lezárása az Ybl Miklós tér és az Öntőház lépcső között, ezt azonban lakossági visszajelzés és forgalomfigyelés után június 21-én délutántól módosították. Ennek köszönhetően újra behajthatnak a bringások délről is, igaz,