Közélet

Eldőlt: Tényleg elveszik a Batthyány-korzót a bringásoktól

Nemrég megírtuk, hogy egyetlen este kitiltották a kerékpárosokat a Batthyány téri korzóról, másnap pedig azt, hogy a táblákat letakarták. Akkor megkerestük a BKK-t (a választ végül a Budapest Közút küldte el), hogy válaszoljon néhány kérdésünkre: ideiglenes-e a tiltás, és ha nem, akkor viszont mi lesz a bringások sorsa. Kiderült, a helyzet az utóbbi forgatókönyv szerint alakul, és már csak a Vám utcai átkötés hiányzik, hogy életbe lépjen.

Az eddig történtek röviden: a fonódó villamos átadása után a kerékpárosok (maximum 10 km/óra sebességgel) és a gyalogosok együtt használták a korzót, ezt azonban egyetlen este alatt beszüntették, majd újra engedélyezték. Bár a villamossín másik oldalán is van kerékpárút, kétszer kell átkelni a síneken, hogy aztán ugyanott lyukadjunk ki, mintha a korzón mentünk volna.

A Budapest Közúttól megtudtuk: folyamatosan figyelemmel követik a forgalmat, mégpedig azért, hogy hol kell közlekedésbiztonság okán beavatkozni. Ez történik most a Batthyány téren is, ahol

egy balesetveszélyessé váló és az utóbbi időben állandó kerékpáros-gyalogos konfliktust okozó helyzetet szüntetnek meg egy fejlesztéssel. Ezek a döntések szakmai alapon születnek, hiszen ahogy a kerékpáros-gépjármű viszonylatban a kerékpárosok a veszélyeztetettebb fél, úgy a gyalogos-kerékpáros viszonylatban a gyalogos, így erre is tekintettel kell lenni.

Hogyan tovább?

A rakparti gyalog- kerékpárút Vám utca és Csalogány utca közötti szakaszát kizárólag a gyalogosok számára tervezik kijelölni, és terelőútként a közelmúltban megépített kerékpárutat fogják meghatározni a kerékpárosok számára a villamosvágány és az útpálya között. Az intézkedés előfeltétele, hogy a Vám utcánál még hiányzó kerékpáros átvezetést a villamosvágányon keresztül előzetesen megépítsék. Az új átvezetés kiépítésére vonatkozó tervek elkészültek és rövidesen megkezdődik a kivitelezés is.

A tiltó táblákat sajnos a tervezettnél hamarabb helyezték ki, így azokat – ahogy mi is megírtuk – letakarták.

Kíváncsiak voltunk arra is, az északi részhez hasonlóan itt is lesznek-e jelzőlámpák. Kiderült, nem, ugyanis az „jól belátható, a gyalogosok eddig is használták, így anélkül is biztonságos lesz”.

Mi a helyzet a Várkert Bazárral?

A Lánchíd utcai kálvária elég bonyolultra sikeredett, de úgy tűnik, ennek a történetnek is pont került a végére. Először forgalombiztonsági okokból (a várakozó turistabuszok miatt) szükségessé vált a délről észak felé tartó kerékpársáv lezárása az Ybl Miklós tér és az Öntőház lépcső között, ezt azonban lakossági visszajelzés és forgalomfigyelés után június 21-én délutántól módosították. Ennek köszönhetően újra behajthatnak a bringások délről is, igaz,

az egyenletes kerékpárút helyett a kövekkel kirakott úttesten.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik