Az egész történetet az a gondolat indította el, hogy Észak-Budán, a Császár-Komjádi uszodánál van az utolsó állomás, így aki mondjuk a Kolosy vagy a Flórián tér környékén dolgozik, legfeljebb odáig tud eltekerni a város többi részéről. Pesten kicsit jobb a helyzet: ott a Dózsa György úti metrómegállónál, illetve a Városligetben található dokkolók miatt elég nagy területen bringázhat az, akinek erre igénye van, déli irányban pedig Középső-Ferencvárosban is találhatóak állomások.
A legdélibb állomás a városban Csepel központjában található, ezért eléggé meg kell hajtani, ha valaki szeretne az ingyenes félórán belül beérni a legközelebbi, azaz a Boráros téri állomásra.
De nem szabad elfeledkezni azokról sem, akik a többi kerületben (például Zuglóban, Újpesten vagy Mátyásföldön) található, egyébként kivételesen jó állapotban lévő kerékpárutakat használnák a bérbringával. Megkerestük a BKK-t is, hogy tervezik-e bővíteni az állomások számát a közeljövőben és ha igen, akkor hol és mikor. Megtudtuk, hogy
Hogy ez pontosan mit takar? Új állomásokat kap a Széll Kálmán tér érintésével a MOM Park és a Szent János kórház közötti szakasz, illetve a Zsigmond tér és a Szent Margit kórház környéke. A BKK elmondta, a pontos helyszínek tekintetében jelenleg is tartanak az egyeztetések az érintett területek tulajdonosaival –azaz a kerületi önkormányzatokkal és a Fővárosi Önkormányzattal. Nemcsak új dokkolók, de új bringák is utcára kerülnek, egészen pontosan 1154.
A fentiek fényében arra vagyunk kíváncsiak, hogy ti hova tennétek új dokkolókat: a Hegyvidéken mondjuk sok értelme nem lenne (vagy csak lefelé), de nem vesszük el tőletek ezt az opciót sem, hajrá!
Fejléckép: Facebook / MOL Bubi Közbringarendszer