Az Indóház Online egy átlagos délután tesztelte, mennyire váltotta be a korábbi a reményeket a kisvasút. Korábban volt optimista (7080) és pesszimista (2050) jóslat is arra, hány utassal számolhatnak majd naponta, de a valóság az, hogy egyelőre a napi több ezer utas álom. Még a több száz is.
A vonat teljesen üresen érkezett az Arborétumhoz, majd az újságírókon kívül két utas elment az Akadémiáig. Visszafelé két újságíró, két kalauz és két ember a mozdonyon. Az újságíró szerdán a 285-ös sorszámú jegyet kapta, így visszaszámolva arra jutott, napi átlagban 30 utas lehet a 850 millióért megépíthetett pályán, amit egyébként immár Diósdig vinnének el.
Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos egy fórumon arról beszélt, hogy ők semmi mást nem kérnek, csak azt, hogy hagyják őket saját céljaikat megvalósítani. Szerinte a borturizmus fejlődését akadályozza, hogy Etyeket csak autóval lehet megközelíteni, azt viszont tilos vezetni, ha az ember bort inna. „Hát ez egy óriási ellentmondás” – jelentette ki.
A miniszterelnöki biztos azt is megemlítette, hogy a távlati elképzelések közt szerepel, hogy a kisvasútfejlesztés végpontja ne a település szélén található Korda Stúdió, hanem Diósd legyen.