A Népszabadság több piaci és kormányzati forrásból is értesült a tervről, pénteki lapszámukban azt írják, ugyan a reklámadó ötletével nem sikerült kivéreztetni az RTL Klubot, most újra próbálkoznak, a csodafegyvert a kormány közelébe került TV2 kedvéért pedig hamarosan be is vethetik. Simicska Lajos sem örül.
A törvény a tévék, rádiók, nyomtatott lapok és portálok reklámfelületeit értékesítő kereskedőházak (sales house) működését szabályozná, egész egyszerűen megtiltaná a médiavállalatok tulajdonosainak, hogy sales house-t is működtessenek.
A lap szerint a törvény a legtöbb kellemetlenséget az RTL-csoportnak okozná az R-Time nevű sales house miatt, ők nyolc csatornát értékesítenek csomagban, de tíz másik, nem RTL-es csatorna is hozzájuk tartozik.
A Simicska-érdekeltség Class FM reklámidejét értékesítő céget, illetve az Index és 24.hu portál kiadóját is megsoroznák ezzel a törvénnyel.
A nyertes az Atmedia nevű sales house lenne, akik tavaly vették át a TV2-csoport és a közmédia reklámidejének értékesítését, formailag azonban nem kötődnek a TV2-höz. Nem érintené a változás a Matolcsy unokatestvérének, Szemerey Tamásnak az érdekeltségébe került Origót, amely nem működtet önálló sales house-t.
A Népszabadság szerint a szövegre már rábólintott Rogán miniszter és Habony Árpád is, csak azért nincs még a Ház előtt, mert a kabinet mérlegel, hogy a törvény milyen reakciót váltana ki az RTL német tulajdonosából, akik a reklámadóval meghátrálásra kényszerítették a kormányt.