Továbbra is sok a kérdőjel a zuglói parkolási rendszer kiépítése körül. Eredetileg idén márciustól tervezték a fizetős parkolás bevezetését, de a határidőt kitolták. A Népszabadság keddi számában azt írja, a három éve egymilliárdos költséggel tervezett, tavaly 1,3 milliárdra hízott, idén viszont 870 millióra fogyott beruházást a jegyző kifogásolta, emiatt kért a polgármester új számítást.
A fizetős parkolási rendszer kiépítéséről először a fideszes Papcsák Ferenc polgármestersége idején döntöttek, majd tavaly októberben vette ismét elő az ügyet az immár a PM-es Karácsony Gergely vezette új testület.
A napilap információi szerint a 204 parkolójegy-kiadó automata gyártására és üzembe helyezésére, illetve ötéves üzemeltetésére vonatkozó felhívásra három ajánlat érkezett, melyek közül a bizottság egyet kizárt. A kerület jegyzője azonban törvényességi kifogással élt, mondván, a bizottságnak nincs joga ilyen döntést hozni. Karácsony sürgősséggel a január végi testületi ülés napirendjére tűzte az ügyet, ahol az eljárás megállításáról és új beruházási célokmány készítéséről döntöttek.
Tóth Csaba, a képviselő-testület szocialista tagja szerint a beruházási összegek között azok műszaki tartalma miatt van különbség. A képviselő havi 80-100 millió forint bevételt és a parkolási káosz megszűnését várja az új parkolási rendszertől. Ezt a kalkulációt a polgmármester túlzónak találja, de szerinte nem is a bevételnövelés a valódi cél, hanem a spontán P+R parkolók visszaszorítása, ami elsősorban az Örs vezér tér környékén okoz fennakadást. A kőbányai parkolás fizetőssé tételével ugyanis az agglomerációs autós áradat áttolódott Zuglóra, s mára már tarthatatlan a helyzet.