Közélet

Nagyon fontos dologra költhet milliárdokat a kormány

Nagyon rég látott a magyar szem ekkora méretű kampányt. Úgy tűnik, a kormány komolyan beleáll a kvótaellenes népszavazásba.

Ahogy a címben is írtuk, végre egy igazán fontos ügyet vesz elő a kormányzat, na nem az egészségügybe vagy az oktatásba ömlik majd pár zsíros milliárd forint, hanem egy ezeknél lényegesebb dologba:

lakossági tájékoztató kampányba.

A Népszabadság csütörtöki cikke szerint Orbán Viktor nagy csinnadrattás szerdai népszavazási bejelentése előtt megvolt már a terv, hogy ismét kormányzati hirdetésekkel árasszák el az országot. A lap szerint 3 milliárd forint megy majd el arra, hogy részvételre buzdítsanak a bevándorlási kvóta elleni népszavazáson.

A lap megkereste a kormányzati kommunikációt felügyelő Miniszterelnöki Kabinetirodát, ahol nem tudtak ilyen tervről. Az újság azt írja, nincs szükség a kampányhoz kapcsolódó közbeszerzésre, ugyanis a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly már lezavart egy 25 milliárdos tendert.

Ezen három cég nyert: a Network 360 Reklámügynökség Kft., a Trinity-Sprint Konzorcium és a Mindshare Médiaügynökség Kft. Az új állami kampányokért ez a három cég versenyez majd.

A most készülő 3 milliárdos kampányhoz fogható rég volt: a bevándorlók elleni tavalyi kampányra 300 millió, annak folytatására 380 millió forint folyt el, míg a magyar reformok sikereit 600 millióból hirdették.

A pénz zömét a Csetényi Csaba által tulajdonolt Network 360 Kft. költhette el, zömmel a TV2-n és a közmédián. Az Átlátszó korábban arról írt, a kormányközeli Lokál és a 888.hu is egyre több hirdetési pénzt kap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik