Közélet

Milyen gyakran takarítják a buszokat?

Valaki telibe hányta a 25-ös buszt – előfordul az ilyen. (Ki ne emlékezne az éjszakai 6-osnak becézett mobil detoxra…) Baj akkor van, ha nem takarítják ki. István írt nekünk Újpestről.

A helyszín a VT-Arriva 25-ös busza. A mai napon (február 7. – a szerk.) volt szerencsém kifogni az MHU-853 rendszámú buszt, ez a kocsi minden nap ezen a járaton rója köreit.

Az még csak nem is annyira zavaró, hogy valaki telibe hányja a busz harmadik ajtaját sugárban, és attól díszlik a kapaszkodótól kezdve az üvegen át a padlóig minden. De az lenne a kérdésem, hogy a buszvezető miért nem áll ki a forgalomból ilyen helyzetekben? (Két jó példának tudnám felhozni a 105-ös és a 169E járat 1-1 vezetőjét, akik azonnal kiálltak a forgalomból és elsősegélyt is nyújtottak – 2015-ös “élmények”).

Fotó: Andrew Davidson Photography
Fotó: Andrew Davidson Photography

Nem elég, hogy nem állt ki a forgalomból, és ki tudja hányan kapaszkodtak bele a beszennyezett kapaszkodóba, elég réginek tűnt, hogy felmerüljön a kérdés, hogy ez vajon mióta lehet ott! Ugyanazok a vezetők járnak itt ugyanazokkal a kocsikkal, nem tűnik fel, hogy szét van hányva?

Egyáltalán a garázsban takarítják ezeket a buszokat? Hogy lehet így kihozni a garázsból ha a hányás már tényleg több napja a harmadik ajtón szárad? Kíváncsi lennék a busz kamerafelvételeire, hogy mikor lett lehányva, úgy, hogy az még ma este is látszódik. Jelen esetben illene fertőtleníteni is a buszt a garázsban, nem éppen gyerekjáték az ilyen eset.

A BKK-nak hiába írnék, 30 nap múlva jönne válasz, hogy köszönjük levelét, kivizsgálni már úgysem tudnák – legalábbis remélem, hogy további 30 napig ez nem lesz rajta.

Frissítés:

A fenti levélre reagálva az érintett buszt üzemeltető VT-Arriva az alábbi tájékoztatást küldte: 

A VT-Arriva a cikkben leírt esetekkel kapcsolatban a lehető legnagyobb körültekintéssel és szigorúsággal jár el. Amennyiben ilyen helyzet történne és a buszvezető tudomást szerez róla, a buszt azonnal visszarendeljük a garázsba takarítás, fertőtlenítés céljából és csak azt követően állhat újra forgalomba.

A cikkben kifogásolt MHU-853 forgalmi rendszámú autóbusz 2016. február 7-én történt éjszakai takarítása során a jelzett problémát nem észleltük, az aznapi kamerafelvételt alaposan megvizsgálva szennyeződést a busz harmadik ajtajánál nem láttunk.

Mivel az esettel kapcsolatban semmilyen bizonyíték nem áll rendelkezésre, ezért valószínűleg téves bejelentésről van szó. A jövőbeli esetleges félreértések elkerülése céljából kérjük, hogy amennyiben utasunk bármilyen jellegű problémát észlel, haladéktalanul jelezze azt a járművezetőnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik