Ha nincs elég váltó az automatában, a gép nem fogadja el a papírpénzt, akkor sem, ha pontosan fizetnél – írta Gergely. Nemrég arról írtunk, hogy a BKK automatái nem minden érintős kártyát fogadnak el. Mint látszik, a készpénzes fizetés sem mindig akadálymentes.
Néhány apróbb hibát leszámítva (hidegben néha nehézkesen reagáló érintőképernyő, az indokoltnál több gombnyomás a vásárlás során) szeretem a BKK automatákat, külön piros pont a PayPassért.
Most viszont úgy két hete elvesztettem a paypassos kártyámat, és készpénz használatára kényszerülve kétszer is beleszaladtam egy bosszantó problémába: előfordul, hogy az automatában nincs elég váltópénz, ilyenkor nem lehet egyáltalán papírpénzt használni.
Az még teljesen érthető, ha nem lehet mondjuk húszezressel egy darab 300 forintos szakaszjegyet venni, de a fizetendő összegnél kisebb címletű papírpénzt sem fogad el a gép. Például ha 24 órás jegyet vennék 1650 forintért, hiába van nálam ezres, ötszázas és 150 forint apró…
Amikor először tapasztaltam ezt, kiraktam az Instagramra képet és ott más is jelezte, hogy hasonlót tapasztalt, vagyis nem egyedi jelenségről van szó.
Szerintem érdemes lenne eljuttatni az illetékesekhez ezt a dolgot, hiszen valószínűleg egy egyszerű szoftveres módosítással megoldható lenne, és a BKK-nak is kényelmesebb lenne: ha már berakok 1500 forintot a gépbe, azzal már egy kicsit több lenne benne a visszajáróként használható pénz…
Kíváncsi lennék a BKK válaszára.
Ha válaszolnak, azt természetesen közöljük.