Közélet

A pedagógusok szerint füllentett az Emmi

Galló Istváné (galló istvánné)
Galló Istváné (galló istvánné)
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) Országos Irodája cáfolja, hogy eredményes egyeztetés volt a köznevelésről.

A PSZ szerint téves helyzetértékelésen alapul az Emberi Erőforrások Minisztériumának közleménye, amely csütörtökön hírt adott az eredményes szakmai egyeztetésről. A szakszervezet emlékeztet rá, hogy XXV. Kongresszusa tavaly december 5-én elfogadta „A köznevelés helyzetéről” szóló jelentést, és azonnali tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a sürgős, nem halasztható korrekciók végrehajtásáért.

A Kormány képviselőivel történő egyeztetés a Pedagógusok Sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek elnökei és a Kormány által felhatalmazott Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere részvételével szervezendő plenáris ülés keretében valósul meg.

A napokban csak ennek a plenáris ülésnek a szakmai szintű előkészítése folyt a Köznevelésért Felelős Államtitkárság és a Pedagógusok Sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek képviselői között. A szakmai egyeztetésen semmilyen érdemi megállapodás nem jött, nem jöhetett létre.

A minisztérium által kiadott közlemény nem fedi a tényeket.

Előzőleg az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) Köznevelésért Felelős Államtitkársága azt írta, hogy kevesebb teherrel fog járni az önértékelési, tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer a pedagógusoknak, intézményvezetőknek és mesterpedagógus szakértőknek. Az államtitkárság jelezte, hogy erről nem a Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel és az Oktatási Vezetők Szakszervezetével egyezett meg, hanem csütörtökön a Nemzeti Pedagógus Kar és a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tárgyalódelegációjával. A közlemény további részéből azonban nem derült ki, hogy kivel értettek egyet abban, hogy

a köznevelési rendszer színvonalának további javítása érdekében szükség van a pedagógusok, intézményvezetők és intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére. Egyetértettek ugyanakkor abban is, hogy az önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatai alapján szükséges a rendszer finomhangolása azért, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet ne járjon túl sok adminisztrációval, ne jelentsen jelentős többletmunkát a pedagógusoknak, szakértőknek, de ne csökkenjen a tanfelügyeleti és önértékelési rendszer szakmai színvonala sem az egyszerűsítések miatt.

Az államtitkárság azt sem pontosította, kivel jutott egyezségre abban, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet átmeneti ideig nem számít bele a pedagógusok minősítésébe.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik