Közélet

Karácsony Gergely Orbánnak: lenne egy pofonegyszerű javaslatom

Megírtuk korábban, elég sok a kérdőjel az agglomerációs közlekedés körül. A főpolgármester tett egy nyilatkozatot kedden, idézzük: Budapest a jövőben nem foglalkozik az agglomerációs közlekedés finanszírozásával, arról a településeknek az állammal kell tárgyalniuk.

Később Tarlós úgy nyilatkozott, sehol nem állította, hogy tiltakozó levelet írtak volna a kerületi polgármesterekkel az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban.

Most pedig Karácsony Gergely, Zugló PM-es polgármestere írt nyílt levelet a témában Orbán Viktornak:

„Tarlós István főpolgármester úr a tegnapi sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a budapesti tömegközlekedés finanszírozásával kapcsolatban Önnel folytatott tárgyalások eredménytelek voltak. Bár az Országgyűlés által december 15-én elfogadott, az egyes törvényeknek a gazdasági növekedéssel összefüggésben történő módosításáról című salátatörvény értelmében a kerületek rovására a főváros 2016-ban másfél 2017-ben pedig már három százalékkal nagyobb arányban részesedhet az iparűzési adóból, az állami szerepvállalás hiányában még mindig 20 milliárd forint hiányzik a fővárosi közösség közlekedés finanszírozásából.

A budapesti tömegközlekedés igazságos, kiszámítható és fenntartható finanszírozási modelljének kialakításával 25 éve adós a politika. Míg a nyugat-európai nagyvárosokban az az általános gyakorlat, hogy az utasok, a város és az állam nagyjából egyharmad–egyharmad arányban járulnak hozzá a közösségi közlekedés költségeihez, addig Budapesten a költségek körülbelül 60 százalékát fedezi a jegybevétel és jelen állás szerint a maradék 40 százalékot is a fővárosnak kellene állnia. Ez teljes mértékben elfogadhatatlan! A kormány nem vonulhat ki a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából, hiszen azt nem csak a budapestiek használják.

Miniszterelnök Úr! Lenne egy pofonegyszerű javaslatom: a kormány mondjon le a Városliget beépítéséről és az új épületek építésére szánt pénzt a fővárosi közösségi közlekedés támogatására fordítsa. Így a budapestiek két dolognak is örülhetnének egyszerre: megmenekülne a város zöld tüdeje, a kétszáz éves Városliget és hosszú évekre biztosítva lenne a budapesti közösségi közlekedés finanszírozása.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik