Elbocsátotta cége azt a kamioost, aki Calais-nál ráhúzta a kormányt az út szélén gyalogoló menekültekre.
A DABEDA sro. Osztrák tulajdonosa Peter Gratz indoklás nélkül felmondta a munkaviszonyomat. Ezekben a percekben indultam el az Ausztriából Magyarországra
– írta nyilvános Facebook-posztjában Jeddi Árpád Levente pénteken este.
A DABEDA sro. Osztrák tulajdonosa Peter Gratz indoklás nélkül felmondta a munkaviszonyomat. Ezekben a percekben indultam…
Szerző: Jeddi Árpád Levente, 2015. december 4.
Az osztrák tulajdonú, de pozsonyi székhelyű fuvarozócég korábban arra utasította sofőrjét, hogy ne tegyen politikai nyilatkozatot munka közben. A férfi az Origónak azt mondta: szlovák nyelvű felmondólevelet kapott, amit még nem tudott lefordíttatni, mert ő maga nem beszél szlovákul.
Egy hónapja dolgozott a cégnél, próbaidőn volt, így munkáltatója indoklás nélkül felmondhatott neki. Nem fontolgat munkaügyi pert, ráadásul már kapott is munkaajánlatot más cégektől.
A hvg.hu szerint a férfi szlovák munkaadója nem büntet, amiért a magyar kamionos Calais-nál néhányszor ráhúzta a kamiont a menekültekre. A helyzet azonban megváltozhatott. Mint azt korábban megírtuk a Fidesz belvárosi feljelentőembere Tényi István közúti veszélyeztetés miatt tett bejelentést a rendőrségen.
Az Országos Rendőr-főkapitányságnak küldött levelében idézi a magyar kamionos Calais-nál készített videóját, amin az látszik, hogy ráhúzza a kormányt az úton gyalogló menekültekre. A bejelentő emlékeztet rá, hogy bűncselekményt követ el,
aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét, testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki.
Iván Júlia, a Magyar Helsinki Bizottság munkatársa szerint a sofőr tette akár a közösség tagja elleni erőszak kísérletét is felvetheti. A Btk. 216. § (2) bekezdése is fennállhat akkor, amikor 5 perc 10 másodpercnél ráhúzza a kormányt az út szélén gyaloglókra.
Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője szerint régóta kapják az információkat, hogy kritikus körülmények jellemzik a franciaországi kompterminálok, elsősorban Calais környékét. A magyar sofőrök sokszor panaszkodnak a menekültekre, akik már bántalmaztak is magyar gépkocsivezetőt, amikor az próbálta megvédeni a járművét.
A kamionos szerint ha kell, bebizonyítja, hogy nem ő veszélyeztetett, “maximum minket veszélyeztet ott az a csőcselék” és neki nem az “igazi menekültekkel” van baja, hanem azokkal, akik az autópályán randalíroznak.