Közélet

Láthatatlan kampányra költöttek százmilliót Farkas Flóriánék

Az önkéntes árvízi védekezés például húszmillió forintba került.

Az Országos Roma Önkormányzat szervezésében mintegy ezer roma dolgozott a gátakon a 2013-as dunai árvíz idején, önkéntes munkában. Ehhez képest az ORÖ húszmillió forintot költött el ezzel kapcsolatban, és ennek is csak kevesebb mint kétharmadáról vannak számlák és elszámolások, de azok is hiányosak – mondta Vajda László, a szervezet képviselője a Népszabadságnak.

Az ORÖ a 2014-es parlamenti választás előtt 101 millió forintot kapott arra, hogy kampányoljon: a cél az volt, hogy a romákat arra biztassák, hogy regisztráljanak a kisebbségi névjegyzékben és küldjenek saját képviselőt a parlamentbe. Bár nem sok minden látszott a kampányból, Farkas Flórián elnöksége alatt így is elköltöttek 83 millió forintot a keretből.

Feltűnően sokat költöttek vendéglátásra: 2014. március 29-én sok százezres összegeket számláztak több cégnek is. A pénzből több mint 8 millió jutott a Farkas Flórián vezette Lungo Dromnak, valamint ötmillió egy Farkashoz kötődő alapítványnak is.

9,2 milliót fizettek ki kampánystratégiára egy ügyvédi irodának. Vajda László azt mondta: a stratégiának eddig a létezéséről sem hallott, hiába próbálkozott, nem kapta meg az anyagot, és az is rejtély, miért egy ügyvédi irodát bíztak meg kampánystratégia készítésével.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik