Rogán Antal lehet „a magyar média legbefolyásosabb szereplője” – írja a szerdai Népszabadság. A leendő miniszter nem tévéműsort kap, hanem alá kerül majd az a szuperhivatal, amely 1500 állami intézmény és cég reklámköltségeit intézi, 25 milliárd forint költségvetéssel. Ezzel Rogán „élet-halál ura” is lehet, a teljes magyar reklámtorta ugyanis tavaly 189 milliárd forint volt, óriási tehát a befolyása az állami költésnek.
Korábban az állami cégek és hivatalok maguk döntöttek arról, hogy mikor és hol reklámoznak, de ettől az évtől fogva a Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezébe került az állami reklámköltés. A Népszabadság felidézi, hogy 2010 és 2014 között az állam összesen költött 60 milliárd forintot kommunikációra, most egy év alatt van erre a célra 25 milliárd. A reklámfelület-vásárlást magáncégekre bízzák, erre közbeszerzést hirdettek, amelynek már van három nyertese, de nekik a kereten belül külön kell versenyezniük minden egyes állami kampányért.
A kerethez ugyanakkor eddig még nem nyúltak, bár a közbeszerzést már tavasszal kiírták. A lap forrásai szerint azért késlekedtek, mert a Lázár János és Rogán Antal közti harc lebénította a szervezetet, erre enged az is következtetni, hogy miután Rogán bejelentette, hogy a miniszterelnök kabinetfőnöke lesz, így a kommunikáció is hozzá kerül, a Lázár embereként számon tartott Nobilis Márton lemondott a kommunikációs hivatal éléről. Kormányzati források szerint a csúszásban az is szerepet játszik, hogy a Habony Árpád és Andy Vajna által épített médiabirodalom, melynek például a TV2 is része lehet, még nem áll készen.