Közélet

64-es busz: gyenge csatlakozások Solymárnál

Hiába indult meg újra a vonatközlekedés a Budapest-Esztergom vasútvonalon, a BKK menetrendje nem követte a változást, panaszolja levelében Nándi. Szerinte a csatlakozások rosszak, ráadásul reggel nem is járnak a buszok.

Nem hiszem, hogy én vagyok az első, de most újra aktuális a régi probléma. Pár éve átszabták a solymári járatokat, magyarán elcseszték. Az egyetlen jó húzásnak a 64-es alapjárat Auchanig való meghosszabbítása tűnt. Az áruház ugyan nem érdekel túlzottan, de a 218-assal való összeköttetés annál inkább. De ez kis tétel.

64_solymar_bkk
Fotó: BKK

A meghosszabbított járat érinti az esztergomi vasútvonal Solymár állomását, ahol eddig (évekig) építkezés miatt nem jártak a vonatok. A helyzet végre változott, újra van vonatunk! Üröm az örömben, hogy a BKK nem vette észre ezt az örömteli hírt.

Az ismertetett célok között az is szerepelt a vasútépítés kapcsán, hogy sűrűbb járatokkal segítsék a hivatásforgalmat, ami jelentősen csökkenthetné a Bécsi úti dugókat, meg a hűvösvölgyieket is. Ez eddig rendben is lenne, csak azt nem mondták, hogy ez a vonatsűrítés csak az autósoknak lesz elérhető könnyebbség.

Nézzük a “csatlakozásokat”! Az csak egy dolog, hogy 9-ig nem jár a 64-es! Reggel tehát nem utaznak vonattal!? Ja, hogy nem mennek az Auchanba?! 9-től a buszok egészkor érnek az állomásra. Van csatlakozásuk az óra 07-kor
érkező, Pestre tartó vonathoz. Hurrá! Esztergom felé 20 perc múlva megy vonat, igaz, hétvégén óra 53-kor elmegy. 7 perccel késik le az esetleges utasok.

Visszafelé? Pest felől 52-kor és 19-kor jön be vonat, ehhez a csatlakozás 57-kor van. Hurrá! Igaz, csak 9:57-től jár a 64-es. Esztergom felől a vonat érkezése óra 06; röpke 51 percet kell várni a buszra. Igaz, a két utolsó 64-es járat 21 és 22:07-kor van az állomáson, nem sok esélyt hagyva az átszállásra.

Hétvégén 21 és 22:06-kor érkezik a két utolsó 64-es, sejthető, hogy nem érhető el. Az már csak hab a tortán, hogy vasárnap nem is jár, mondván, zárva az Auchan. És a vasút? És a csatlakozás? Meg az is jó kérdés, miért áll 50 percet az áruház parkolójában a busz minden órában. Miért nem fordul egyet?

Az új vasútállomás kialakításának köszönhetően mód lenne a 64-esek reggeli és vasárnapi rövidebb útvonalon történő közlekedtetésére, ezzel megvalósítva az igazi átszállási kapcsolatot, és kihasználni a vasút nyújtotta előnyöket.

A menetidő Hűvösvölgy és Solymár végállomás között 24 perc. Egy busz el tudná látni egy kanyarban ezt a járatot, és 50 perc helyett 12-t kéne ácsorognia. Mellesleg átnézhetnék a vasúti érkezéseket-indulásokat is, nem lenne értelmetlen. Azt a szokásos mesét meg nem veszi be senki, hogy megoldhatatlan logisztikai
feladatot jelentene a menetrendek összehangolása.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik