A 74-es troli vonalán kezdik meg a próbafutásokat a BKV új, alacsonypadlós, légkondis trolibuszai – hangzott el a járművek csütörtöki sajtóbemutatóján.
Minimum oszlopnak kell tolatni ahhoz, hogy a címlapokra lehessen kerülni – ment elébe a sajtó garantált gúnyolódásának Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes. Emlékezetes: az új trolik BKV-s bemutatóján az egyik járműben több milliós kár keletkezett.
A 20 szóló és 16 csuklós Solaris-Skoda troli a belvárosi és a zuglói vonalakat szolgálja majd ki.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság augusztus 18-án kiadta a trolik típusengedélyét, most kezdődik a 2000 kilométeres próbaüzem (lengyel próbarendszámmal), amelynek során a járműveknek 500 kilométert hibamentesen kell teljesíteni.
Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója szerint az új gépek már nem is tisztán trolik, inkább hibrid járművek, mivel a buszok 4 kilométert lehúzott áramszedőkkel is képesek közlekedni.
Dabóczi legszívesebben átszámozná a trolivonalakat, mivel a troliközlekedésnek a második világháború utáni újraindításakor Sztálin 70. születésnapjához igazították a számozást.
A közbeszerzés eredetileg 108 darab troliról szólt, összesen 18 milliárd forint értékben, ebből most 36 járművet vásárolt a BKV 5,8 milliárd forintért. Ha lesz még pénz, lehívják a maradék 72 darabot is- mondta Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes.
Az eredeti tervekben 14 szóló és 10 csuklós troli beszerzéséről volt szó, ezt sikerült megfejelni 6-6 darabbal.