„Egyre jobban fáj, egyre szarabb, bármit csinálok. Alig tudok aludni, fájdalomcsillapítókon élek” – mondta az Indexnek az a 23 éves egyetemista, aki a 134-es buszon sérült meg, amikor felpattant egy fedőlap és forró, olajos vízsugár tört fel. Tamás a Flórián téren szállt fel a 134-esre, egy megállóval később hirtelen robbanásszerű, éles, sípoló hangot hallott, amikor lenézett, azt látta, hogy felpattan a fedőlap és gejzírszerűen, nagyjából fél méteres magasságban tör fel afolyadék. Később kiderült: ez a motor olajos hűtővize volt. A BKK azt írta: a Citaro busz hűtőrendszerének egyik csöve repedt el.
„Térdtől lefelé a lábfejemig, az elülső részt leszámítva teljesen lefőtt a bőröm, szó szerint, még a bokámnál is” – mondta az áldozat. Jó vastag sugárban, nagy nyomással spriccelt a térdhajlatára a sugár és végigfolyt a lábszárán. Végül betámogatták a közeli gimnáziumba, hogy megpróbálja vízzel lehűteni a sérülését és mentőt hívtak hozzá. „Merci busz volt, gondolom használtan vett szar” – mondta a fiú. A Citarókat valóban használtan szerezte be a főváros, Frankfurtból érkeztek, az első járművekben már átlagban 550 ezer kilométer volt.
Egy másik – valószínűleg ezzel a busszal együtt beszerzett és ugyanolyan idős – Citaróval is volt már gond: egy Hűvösvölgybe tartó 956-os a Nagyajtai utcai megállóban egyszercsak kigyulladt. Itt senki nem sérült meg, de a busz teljesen kiégett.
A fiút a buszvezető felhívta, hogy bocsánatot kérjen, a BKV azonban csak könnyű sérülésről beszél. A rendőrök ugyanakkor foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanúja miatt nyomoznak, a buszt is lefoglalták.