A felújítás óta lényegesen gyorsabb és kényelmesebb az 1-es villamossal utazni; jobb a pálya, korszerűek a megállók, ráadásul a járat végre átmegy Budára a Rákóczi hídon. Jövőre új, CAF villamosok is érkeznek a vonalra, ezek rövidebb testvéreit már lehet látni a budapesti síneken – zajlik a tesztelésük.
Zsuzsa szerint azonban a menetrendek nem mindig tükrözik a valóságot, gyakran van a villamoson tömeg és a járművezetők vezetési stílusa is megér pár szót. Olvasónknak a BKK-nak írt levelét közöljük.
Rendszeres, mindennap bérlettel járó, fizető utasukként írok Önöknek. Többnyire a munkahelyem és az otthonom közötti ingázáskor utazom, szinte mindig azonos útvonalon, de ha más okból kell a városba mennem – kertvárosi, de budapesti kerületből -, akkor is előszeretettel közlekedem tömegközlekedéssel a praktikussága miatt, annak ellenére, hogy két autó is van a családban. Mindezek ellenére mégis minden egyes nap kínszenvedés az utazás bizonyos része.
Az 1-es villamossal járok meglehetősen hosszú távolságon. A járat 29 megállóval rendelkezik, én a 4. megállónál szállok fel (Népfürdő utca – ha a Bécsi úti végállomást nem számoljuk – a szerk.). Ha tudok. Ugyanis csúcsidőben ez meglehetősen nehéz, már a 4. (!!!) megállónál, többször szinte lehetetlen. Több problémát vélek felfedezni az érintett járat forgalmának kialakításában.
Elsőként szeretném kérni, hogy vizsgálják meg, mennyire valósak a menetrendben szereplő adatok, ugyanis én teljesen biztos vagyok benne, hogy csúcsidőben munkanapokon nem érkeznek 3-4 percenként a megállóba szerelvények, de még 4-5 percenként sem!
Második tapasztalatom a tisztelt villamosvezetőket érintően fogalmazódott meg. Az már szinte mindennapos, hogy még lefelé szállnak a járműről az utasok, de a vezető már vadul nyomja a csengőt, és zárja az ajtót, “mert zöld jelzést kap, rohanni kell”, nem egyszer utasok lábát, táskáját, hátát odacsukva felszállás közben.
A másik ezt a területet érintő probléma pedig a járművezetők vezetési stílusa. A megállók közti igen kis távon nagy sebességre gyorsít, majd hatalmas fékezéssel lassít a vezető rendszeresen: váltóknál, megállóknál, gyalogátkelőknél. Utasok egymás hegyén-hátán, a tömeg és a nyomorgás miatt kapaszkodni nem tudnak, és borulnak összevissza rendszerint.
Szeretnék érdeklődni, hogy terveznek-e járatsűrítést az említett vonalon?
Szeretnék érdeklődni, hogy tervezik-e a tisztelt járművezető kollégák továbbképzését?
Szeretnék érdeklődni, hogy tervezik-e a menetrend felülvizsgálatát, az abban szereplő adatok betartását?Tisztelettel várom válaszukat, továbbá eme levelemet másolatban a BKV-Figyelőnek is megküldtem.