Közélet

Hiába a kánikula, sok járművön nem működik a klíma

Találós kérdés: 

A kánikula beköszöntével mire panaszkodnak leggyakrabban a BKV-Figyelő olvasói?

1. A be nem kapcsolt klímára

2. A nyithatatlan ablakokra

3. Ezek kombinációjára

Hát, persze, hogy a harmadikra. Itt a nyár, itt a hőség, itt a soha véget nem érő vita a klímaberendezések működtetéséről. A megannyi panasz közül azt választottuk, amelyet Orsolya a BKK-nak írt. 

Észrevételemet jelezném, illetve panaszt szeretnék tenni az új, környezetkímélő, klímás buszokkal kapcsolatban, amiket oly nagyon hirdetnek, hogy milyen jó ez a budapesti lakosoknak. Aki ezeket a buszokat megvásárolta, az teljesen biztos, hogy nem utazik buszon, mivel a kényelmes közlekedésre abszolút alkalmatlanok a nyári időszakban.

Fotó: BKK
Fotó: BKK

Az ablakok picik, semmit se ér, ha ki vannak nyitva, mert nem szellőzik kellően az utastér, a klíma, amit előszeretettel emlegetnek oldalukon, az esetek többségében nem működik, ki tudja, milyen okból kifolyólag, de ha működik is, meleg levegőt fúj.

Konkrét esetre hivatkoznék: a mai napon, 2015. június 8-án délelőtt 10:15-10:30 között a 36-os számú buszon utazott beteg édesanyám a Jahn Ferenc kórház felé Pesterzsébeten. Az utastérben elviselhetetlen meleg volt, udvariasan megkérte ő és egy másik ismeretlen utas a vezetőt, hogy legyen szíves, kapcsolja be a klímát, mert rosszul lesznek a levegőtlenségtől. A buszvezető udvariatlanul csak annyit volt hajlandó válaszolni, hogy ő ebben a melegben kénytelen dolgozni.

Kérdem én, hogy akkor minek vásárolnak klímás buszokat, ha úgyse megy a klíma, amikor szükség lenne rá? Akkor már a régi buszok sokkal jobbak voltak, mert ott a nagyobb ablakok miatt kereszthuzatot lehetett csinálni ilyen esetben. Régóta érik bennem ezen levél megírása önöknek, bár nem hiszem, hogy eljut az illetékesekhez, illetve azt se, hogy bárkit érdekelne, mivel ők – gondolom – nem utaznak BKK-val.

Sajnos ez nem az első alkalom, hogy ezt tapasztalom, a 151-es, 148-as, 23-as, 66-os buszokon is tapasztaltam már ugyanezt saját magam is, és lehet, hogy én még fiatal vagyok, de nekem is megterhelő volt, főleg az asztmám miatt, és le kellett szállnom a levegőtlen-meleg buszról, mert szabályosan rosszul lettem és ezzel nem vagyok egyedül, csak legfeljebb mások nem veszik a fáradságot, hogy panaszt tegyenek.

Ez egy szolgáltatás, amiért árat fizetünk jegy, illetve bérlet formájában, de sajnos most már ott tartunk, hogy felesleges fizetni érte és inkább autóval vagy – ha megtehetem – taxival megyünk bárhova is. Nyilván ez az illetékeseket nem érinti, mert továbbra is úgy gondolom, hogy ők nem buszoznak, különben nem vásároltak volna ilyen kis nyitható ablakú járműveket. Nekem abszolút az a meglátásom, hogy nem az utasok vannak Önökért, hanem a BKK az utasokért és érdekes módon ez tőlünk nyugatabbra működik is megfelelően. Itthon miért nem?

Válaszukat és észrevételeiket várva bizakodva írtam ezen levelet, hogy itthon is működik a “Customer Service”.

Egy megjegyzés: nem a buszokkal van a baj, még csak nem is a kis méretű ablakokkal. Sokkal inkább azzal, hogy nem üzemeltetik a klímaberendezéseket. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik