Közélet

Sosemvolt bringázás egy egész éjszakán át

Lehet-e méltányos a BKK ahhoz a Bubi-használóhoz, aki bár rosszul tette vissza a bicajt a dokkolóba, de a rendszer tudja bizonyítani, hogy nem használta? Ezt a kérdést feszegeti Bálint levele, akinek az elhibázott dokkolás több tízezer forintjába fájhat. 

Május 6-án vettem Mol Bubi bérletet, majd 7-én – a rendszer szerint – rosszul rögzítettük az egyik biciklit este 22:10-kor a Bajcsy-Zsilinszky útnál lévő dokkolónál, így az este 10 helyett másnap reggel 10-ig pörgette a számlálót. Május 8-án vettem észre ezt a hibát, mikorra a rendszer 29500 forintos (!) tartozást generált. A kerékpárt látszólag jól tettük vissza, amit egyébként az egyik ismerősöm használt.

A bérletem ezután inaktív állapotba került, amint megjelent rajta tartozás. Köztudott, hogy a 30 percen felüli használatért a rendszer virtuális keretből vonja le a pénzt. Jelenleg a 29 500 forint mínusz után az egyenlegem 25 500 forint tartozást mutat (volt rajta előzőleg 4000 forint keret). Amíg ezt a tartozást nem egyenlítem ki, addig a bérletet sem tudom használni.

Fotó: BKK
Fotó: BKK

Bementem a Deák téri ügyfélszolgálatra, ahol az ügyintéző készségesen felvette a jegyzőkönyvet, mondta, hogy néha előfordul az eset, és ne aggódjak, visszateszik a virtuális egyenlegre a pénzt. Igen, a virtuális egyenlegre, ugyanis a BKK-nak semmibe nem kerül ez. Anno részt vettem a Mol Bubi tesztelésében, akkor is előfordult egy ilyen eset, akkor a BKK kézségesen visszatette a virtuális egyenlegemre a pénzt. (Akkor éppen rosszul parkoltattam a biciklit, és a leadás helyett a parkolásra nyomtam a hátsó panelen. Figyelmetlenség történt – akárcsak most – mégis visszatették a pénzt, és használhattam tovább a Bubit.)

Pénteken jött a válasz, hogy az új panaszomat nem tudják elfogadni. Miért? Mert rosszul rögzítettük a kerékpárt? Honnan tudhattuk volna, hogy rosszul rögzítettük, amikor látszólag a helyén volt a kerékpár. Igen, a helyén, a dokkolóban. A szolgáltatást nem vettük igénybe este 10 és másnap reggel 10 között, ezt a GPS adatokkal is alátámaszthatják. Nem akarok fizetni egy olyan szolgáltatásért, amit nem vettem igénybe. Illetve nem szeretném azt sem, hogy 8000 forintot fizessek egy olyan bérletért, amit így csak egy napig tudtam használni.

Kérem a BKK-t, hogy legyenek rugalmasabbak: vizsgálják ki az esetet részletesebben, és egyenlítsék ki az egyenlegem, akár méltányosságból, akár csak annyira, hogy ne legyen tartozásom, és továbbra is használhassam a Bubit.

Frissítés: 

A fent leírtakra reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást adta: 

A MOL Bubi üzemeltetés minden panaszt egyedileg bírál el. A kamerafelvételek lekérésére 3 napig van lehetőség. Mire a panasz beérkezett kivizsgálásra, addigra a felvételek már nem álltak rendelkezésre.

A kerékpár a kommunikációs adatok alapján a szóban forgó estén még megjelent a Hősök terén is, a bérlés végül a Bajcsy-Zsilinszky út-Kálmán Imre utca gyűjtőállomáson zárult másnap. Ezen információk alapján a panaszt kivizsgáló kolléga jogosan utasította vissza az egyenleg jóváírását.

Az, hogy a kerékpárokat hogyan kell helyen visszahelyezni, az alábbi linken tekinthető meg fényképekkel és szöveggel is: https://www.facebook.com/molbubi/photos/a.269221639896934.1073741828.255561361262962/486278851524544/?type=1&theater

Frissítés:

Bálint nem adta fel, méltányosságot kért a BKK-tól. Röpke öt hónap elteltével megkapta. Ilyenek ezek a BKK-s malmok: lassan, de őrölnek. 

Tisztelt M. Bálint!

Mindenekelőtt engedje meg, hogy az elhúzódó válaszadásért szíves elnézését kérjük. Társaságunkhoz 2015. június 1-jén érkezett elektronikus levelével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a 29 500 forintos túlhasználat összegének jóváírása iránt intézkedtünk az Ön MOL Bubi egyenlegén, valamint bérletét újra aktiváltuk.

A MOL Bubi egyenlegét ellenőrizheti a http://molbubi.bkk.hu/ oldalon bejelentkezés után az Egyenleg menüpont alatt. Tájékoztatjuk továbbá, hogy tekintettel a hosszas válaszadási időre, MOL Bubi bérletének használati idejét méltányosságból 2015. november 6-án 60 nappal meghosszabbítjuk.

Sajnáljuk, hogy kellemetlenség érte! Bízunk benne, hogy a jövőben kedvezőbb tapasztalatokat szerez szolgáltatásaink igénybevétele során!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik