Kimaradó járatokról, hosszú késésekről, egymás mögött araszoló buszokról számolt be a 29-es vonaláról Tamás.
Íme röviden, hogyan jutottam be a munkahelyemre a mai nap. A ma reggel (május 14., csütörtök) tette fel a koronát a 29-es busz reggeli “közlekedésével” kapcsolatos panaszhegyem tetejére. Igen, már felvettem a kapcsolatot a BKK-val ezügyben. Annyira nem tudom értékelni azt, hogy miközben az aktuális járat már 5 perces késéssel lenne kénytelen elindulni, ha már beállt volna a megállóba a Szentlélek téren, de még mindig nincs ott, ehhez képest már a második 29-es jelzéssel ellátott busz áll be a várakozó helyre, a HÉV sínjei mellé. Meg is kaptam rá a választ, hogy a sofőrök pihenőidejüket töltik. Ezzel nem tudtam vitába szállni, legyen, de szerintem nem életszerű, hogy egyszerre két 29-es busz sofőrjének van pihenőideje.
Ezután a választ után adtam fel, hogy bármilyen javaslattal és építő kritikával lehet tenni a 29-es busz reggel 7 és 9 óra közötti (plusz-mínusz fél óra) menetrendi káosza ellen. A következő sorokat sem azért írom, mert reménykedek bármiben is (a BKK védő anti-trollok óbégatásán kívül), hanem mert jól esik. De szeretném előre leszögezni, azzal is tisztában vagyok, hogy a Pusztaszeri és a Szépvölgyi út reggeli dugói okozzák a komoly késést. De kezdjük az elején.
Miután a 136E behúzta a már szokásos 8-10 perc késését, felszálltam az M3-as metróra. Csakhogy az Árpád híd felé tartó robogásomnak útját állta, hogy a Klinikáknál a metróvezető hölgy több-kevesebb sikerrel próbált úrrá lenni a műszaki káoszon, amely eredményeképpen az utasokat megkérte, hogy legyenek kedvesek leszállni a szerelvényről, mert nem szállít tovább utasokat. Aztán még ott állt pár percet a szerelvény, majd elindult üresen. A következő szerelvényen utazók biztos nagyon örültek a hirtelen megduplázódott utaslétszámnak. Én inkább megvártam az azt követőt, ezáltal sikerült a kezdeti, nagyjából 10 perc késést még további 15-tel megfejelni. De ez van, leszálltam az Árpád hídnál, átmentem a Szentlélek térre villamossal, ami egyébiránt a fejújítás óta újra reális alternatíva a Budára történő átkelésre.
Sima liba, gondoltam, 8:31-kor megy a következő, 8:27-re már át is keltem a zebrán, hogy elolvashassam a Futáron, hogy a következő 29-es busz 13 perc múlva indul (két busz követési ideje 8-tól 9 óráig 12 perc). Fantasztikus. De mire beálltam a megállóba, már el is tűnt a 29-es, ami azt jelenti, hogy később érkezik, mintsem beférjen az ötös lista legaljára, amely sereghajtója 14 perc múlva indul majd. Aztán újra felbukkant, de már 18 perc távlatába kerülő indulási idővel. Ez volt 8:33-kor. Itt még nyugodt voltam, de elcsíptem a mögöttem álló három fős hölgykoszorú beszélgetését, amiben azt sérelmezték, hogy az előző busz nem várta meg őket. Amit meg is értek, mert már az is komoly késésben lehetett, de nem is értek meg, mert az a fél perc ilyenkor már mit számít… Ugyan már!
De a pipa akkor öntött el teljesen, mikor egy KT (központi tartalék) jelzésű busz szépen elhajtott előttünk. Köszöntem szépen, hogy láthattam, hogy alapvetően tudnának megoldást találni erre a problémára, csak magasról tesznek rá. A várakozást egy perccel később adtam fel, amikor befutott a már amúgy is utasokkal teli megállóba két 15-20 fős alsó tagozatos osztály. A várakozó tömeg egy csuklós buszban szépen elfért volna, kár, hogy olyan a hegyi utak miatt nem tud közlekedni a járat vonalán. És még mindig 12 percre voltunk a Futár szerinti buszindulástól.
Ekkor szépen átsétáltam a HÉV megállóba, mivel ha lesétálom az utat, a Szépvölgyi úti megállóból is előbb bent leszek a munkahelyemen, mintha megvárom a buszt. De mire átsétáltam a HÉV megállóba (20 méter) már újra 13 perc volt. De legalább működik a Futár live timing, mint az F1-ben.
Egyébiránt sikerült egy 111-es buszra felszállni séta közben, amely a megszokottaktól eltérően nem volt túlzsúfolva sem és a működő légkondiciónáló berendezés kellemes belső hőmérsékletet teremtett. Felfelé úton volt szerencsém látni a dugóban ragadt buszokat. Szépen araszoltak egymás mögött a kilométeres kocsisorban (29, KT, 111, 29, ebben a sorrendben, alig 500 méteren belül).
Egyébként megértem, hogy dugó van és nem tudnak haladni, de tavaly augusztus óta járok ebben az idősávban és elég ritkán volt olyan, hogy pontosan indult volna a busz. 5 perc késés még beleférne, mert sajnos a forgalom miatt van így, kénytelen vagyok elfogadni. De az, hogy kimarad (több) járat a késés miatt, már elfogadhatatlan, mert elég sokan utaznak ezzel a busszal.