Elsősorban a készpénzes vásárlás szokott gondokat okozni a BKK automatáinál, mivel a gépek visszajárós nyílásait előszeretettel tömködik el. Ez ugyan nem az automaták hibája, de olvasónk, Betty a bankkártyájával sem tudott bérletet venni. A gép az összeget levonta, de a bérletet nem adta ki.
2015. február 26-án kora délután szerettem volna bankkártyás fizetéssel bérletet vásárolni a XV. kerületi Rákos út és a Szent Korona utca sarkánál lévő automatából. A gép sikeres műveletet írt ki, de a bérlet helyett korábbi vásárló nyugtáját adta ki. A Mexikói úti bérletpénztárában kellett végül bérletet vennem; az automata ismételt próbálkozásomra sem adta ki a bérletet.
Az OTP-nél érdeklődtem, pontosan hol és mikor használtam aznap a bankkártyám, mert az összeget ugyan leemelték, de a könyvelés részletezése csak pár napon belül látható. Kiderült, hogy dupla nyugdíjasbérlet-vásárlásom volt ezek szerint, a nyugta, amit kiadott a gép, két korábbi ügyfél vásárlásáról szólt. Nekem viszont semmit sem adott ki az automata.
A jegyvásárlás miatt eltérő útvonalon kellett mennem, a bejelentett időpontú programomról 25 percet késtem, meghiúsult. Az OTP-vel nehezen tudtam felvenni a telefonos kapcsolatot, de végül is sikerült, ígérték, hogy nem kell személyesen elmennem reklamálni, majd ők megteszik. Kb. 30 nap az ügyintézés, kis nyugdíjból élek, ez most 3330 forint függőben lévő pénzem.
Most ki tudja: a bérletemet később valakinek odaadta-e az automata? Hogy az azonosító nem stimmel? Annyira pici az azonosító szám, hogy az ellenőr is csak nagyítóval láthatná. Az említett automatánál már máskor is hiúsult meg vásárlásom, de akkor nem emelték le az összeget. Ez még egy kis ellenőrzést kíván.
Az eredeti levél másnapján olvasónk újabb levelet küldött, amelyben jelezte, hogy a BKK visszautalta a pénzt a bankszámlájára. Ez az eset tehát szerencsésen, és – ami még fontos – gyorsan megoldódott.