Alig telik el nap, hogy ne érkezne panaszlevél a BKK új jegyautomatáira. Vagy jegyet nem adnak, vagy számlát, időnként nem is működnek, stb. Az összes hiba közül az a legviccesebb, amikor összevissza nyomtatják és darabolják a papírokat. Levente is erre panaszkodott.
Ha emlékeim nem csalnak, akkor megjelent egyszer egy poszt az automaták által nyomtatott gyűjtőjegyek kapcsán, hogy 10 db jegyet egyesével ad ki az automata, és praktikus tűzőgépet, és/vagy gémkapcsot vinni magunkkal. Nos, ezt szeretném kiegészíteni, észrevételem szerint a továbbiakban egy olló sem fog ártani, ha használni is szeretnénk a jegyeket.
A képen a bal oldali jegyeket a tegnapi nap folyamán vásároltam az Izabella/Podmaniczky sarkán lévő automatából. 2 db környéki jegyet vettem, bankkártyával fizettem. A 2 jegyet kinyomtatta egy darab papírra, amit nem vágott el, azonban a jegy hátulján látszik, hogy 3 jegynyi papírt használt fel, a második jegyet “középre” nyomtatta, a bankkártyás fizetésről viszont nem adott bizonylatot. Gondolom, időközben kifogyott a papír, és a gép lefagyott, a továbbiakban semmire nem reagált, így otthagytam.
A jobb oldali jegyet a mai nap vásároltam a Nagy Lajos király útja/Erzsébet királyné útja kereszteződésénél, 1 db vonaljegyet vettem, és mint látható, másfelet kaptam.
Műszaki ember lévén több kérdés is felmerült bennem az automaták kapcsán, legfőképpen az ár/érték arányuk, és a cserébe nyújtott műszaki szolgáltatás (hogy lehet, hogy nem érzékeli, hogy kifogyott a papír, miért fagy le, hogy lehet, hogy másfél jegyet nyomtat ki, és ehhez hasonlók).
Az már csak mellékesen merült fel bennem mint kérdés, hogy ezeket a jegyeket mégis hogy érvényesítsem? Tépkedjem ketté? Vagy mégis ezt hogy gondolja a BKK? De megkérdezem őket is, mi a véleményük erről. Egy ekkora méretű beruházásnál, mint ezen automaták telepítése (tekintettel arra, hogy végül is a mi pénzünkkel játszik a BKK) felháborítónak tartom, hogy ezt megengedik maguknak, és senki nem kontrollálja őket.