Az autóvezetők egy jelentős része szinte sportot űz abból, hogy az útszéli pocsolyákba belerongyolva lefröcskölje a gyalogosokat, de a buszvezetőkkel épp az a tapasztalatom, hogy nagyobb esőben lassabban hajtanak a megállókba, óvatosabban haladnak el a zebráknál. Olvasónknak nem volt ilyen szerencséje.
Napi bosszúságomat egy 86-os busz okozta. 2014. szeptember 30-án, gyönyörű őszi napsütésben autóztunk férjemmel a Margit híd budai hídfőjénél, a Fő utca irányába, amikor a 86-os busz nagy sebességgel a szélső sávból – mi két sávval mellette haladtunk – telibe fröcskölte az autónkat valami cementes, homokos szutykos lével.
A kocsi jobb oldalát tisztességesen “kidekorálta”. Eszembe jutott, hogy ha netalán nyitott járművel utazunk, nemcsak az autónk, de mi is kaptunk volna a szutykos léből. Amikor ezt próbáltam jelezni a sofőrnek, az obszcén mutogatással válaszolt. (Mutogatással próbáltam jelezni, hogy mit művelt az autónkkal.)
Megjegyzem, ha lassabban ment volna, nem kapom ezt az áldást két sávval arrébb. Üzenem a sofőrnek, hogy tartozik egy kocsimosással. A busz rendszáma FKU-901, az eset 2014. szeptember 30-án, délelőtt 11 óra 10 perc körül történt a 86-os busz vonalán.
Ezen kívül a BKV/BKK nem ad lehetőséget arra, hogy bármilyen panasszal élhessen az az állampolgár, akinek problémája adódik velük szemben, az ügyfélszolgálati telefonszámon hangpostafiók jelentkezik. (Érdemesebb írásban panaszt tenni a bkk@bkk.hu címen – a szerk.)