Közélet

10 perc késés nem egy óra

Két éjszakai járat is közlekedik Újpest felé, a hosszabb utat megtevő 914-es azonban lényegesen ritkábban jár, mint a 914A jelű betétjárat. Pláne hétvégén. Különösen kellemetlen, amikor a kettő közül a félóránként közlekedő marad ki. Vajon miért nem pótolható a kimaradt járat az egyik betétjárat meghosszabbításával? Bálint buszozott az éjszakai Budapesten.

Az alábbi eset szeptember 6-án, szombaton hajnalban történt, melyről szeretnék ezúton panaszt is tenni. Történt ugyanis, hogy a Deák Ferenc térről 1:39-kor induló, Káposztásmegyer felé tartó 914-es busz nem érkezett meg. Láttam a FUTÁR kijelzőn, hogy a busz a közelben sincs, nem látszódott az érkező buszok közt.

WP_20140906_001.jpg

Viszont 1:34-kor jött egy 914A busz, gondoltam elmegyek vele Újpest-Központig és ott várok még 5 percet a 914-es buszra. Hátha csak a busz beltéri FUTÁR egysége romlott el, ezért nem jelezte a kijelző. Káposztásmegyeren lakom, így csak a 914-es busz visz el egészen hazáig. Menetrend szerint meg is érkeztünk Újpestre, sétáltam egy kört, vártam az (elvileg) 5 perc múlva érkező buszt. De nem jött.

Mikor már a következő 914A busz érkezett, gondoltam, hogy talán kimaradt a busz. Néhány utastársamnak is feltűnt a kimaradás, megkérdezték a buszsofőrt. Sajnos nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy mi lehet a 914-es busszal, de annyit hozzátett, hogy az átlagnál több utas volt a buszon. Fontos kiemelnem, hogy míg a 914A busz 5 percenként, addig a 914-es busz fél óránként járt.

Mivel 30 percet várni hajnalban nem kellemes, többen is értetlenül álltunk az eset előtt. Felhívtam a menetrend alján feltüntetett számon a BKK ügyfélszolgálatát, hátha tudnak segíteni. Gondoltam, mivel történt már korábban, hogy egy betétjárat továbbvitte az utasokat a kimaradt alapjárat helyett, hátha most is meg tudják oldani. Az ügyintéző kedvesen meghallgatta a történteket, és továbbította a diszpécsernek, és ígérte, hogy visszahív.

Pár perc múlva csörgött a telefonom: a diszpécser szerint a busz még az út elején lerobbant, és érkeznie kellene egy másik busznak. Az Örs vezér teréről indulva. Már akkor gondoltam, hogy nem érünk haza időben. Sajnos az a busz nem érkezett meg időben, így a menetrend szerinti következő busszal mentünk tovább.

Megkérdeztem, hogy miért nem tudott egy betétjárat továbbvinni minket. Erre sajnos nem tudott válaszolni, értette a problémánk és végül hivatalos panaszként felvette az esetet. Egy másik utastársamnak is eszébe jutott, hogy miért nem tud egy 914A járat továbbmenni, főleg, hogy 5 percenként jár. (Kivéve ugye, amikor 914-es busz jön, de közös szakaszon megvan az 5 perc követési távolság.) Ha emiatt egy busz nem indul tovább időben a betétjáraton, ott a kiesés miatt a követési idő 10 percre nőtt volna, nem egy órára!

Ő megkérdezte a buszsofőrt a kialakult helyzetről, aki viszont nem tudott érdemben segíteni. Elvileg felvette a kapcsolatot a diszpécserrel is, beszéltek valamiről, majd a sofőr becsukta az ajtókat és továbbindult. Érthető, hiszen neki azt diktálta a menetrendje.

30 perc várakozás után megérkezett a következő 914-es busz. Hab a tortán, hogy egy 10 éve vásárolt Volvo busz volt, és minden második megállóban lerobbant, 10 mp-re sötétségbe borítva az utasteret. Szerencsére nem maradt ott a megállóban, mint a kimaradt járat.

Az eset után csak egy kérdésem lenne önök felé: miért nem sikerült rugalmasan megoldani a kialakult helyzetet, miért nem lehetett egy 914A járatot beállítani a 914-es helyett?

Frissítés:

Olvasónk panaszára a BKK az alábbi tájékoztatást küldte:

A rendelkezésre álló informatikai adat szerint 2014. szeptember 6-ára virradó éjszaka az Újpest-Központ M (Munkásotthon utca) megállóhelyről Káposztásmegyer, Mogyoródi-patak irányába menetrend szerint 2 óra 4 perckor továbbinduló 914-es jelzésű autóbusz menetrendszerkesztési hiba miatt nem közlekedett.

A forgalomirányító diszpécser 2 óra 25 perckor értesült erről, ezért a következő 914-es jelzésű autóbusz érkezése előtt már nem volt ideje megszervezni a pótlást Munkásotthon utcától, csak a káposztásmegyeri végállomásról tudta pótolni a hiányzó autóbuszt tartalékjárművel. A BKV Zrt. a menetrendi hiányosságot a bejelentését követő hétvégére már kijavította.

Az okozott kellemetlenségért, valamint elhúzódó ügyintézésünkért szíves elnézését kérjük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik