A jó ötlet nem elég, a sikerhez megfelelő kivitelezés is kell. Hiába árulnak jegyet a Dísz téren a BKK alvállalkozói, ha a turisták nem látják, esetlen nem ismerik fel őket. Olvasónk emiatt fordult a BKK-hoz; biztató választ kapott.
Hétvégeken a budavári Dísz téri buszmegállóba odaállít a BKK két embert jegyárusítási küldetéssel, mert a sofőröknél ugyan lehet jegyet venni (450 forintért), de akkor nem tud időben továbbmenni a busz. Ezeknél a sárga mellényes dolgozóknál csak 350 forint a jegy.
Fotó: BKV
Mellényükön a szív felett pici betűkkel az áll magyarul, hogy “Segíthetünk?”, a hátukon pedig: “Jegyárusítás”. Szükség lenne arra, hogy a tétova utasokat felvilágosítsák, melyik busz megy a belvárosba és melyik fordul vissza a Széll Kálmán térre.
Mivel nekik reggel héttől este tízig ott kell állniuk, nincs sok kedvük az egészhez, inkább arrébb húzódnak, nehogy megkérdezzék őket, sokszor külföldiül.
Tegnap egy negyvenes BKK-s férfi egész nap angolul folyékonyan segített a turistáknak. Meglepve kérdeztem, ez most hogy van? “Angoltanár vagyok, ez csak nyári munka” – mondta.
Jeleztem a BKK-nak, hogy értelmesebben is szervezhetnék ezt a jegyárusítást, pl. idegenül is ráírva mellényükre vagy egy megállítótáblára ezen emberek ott állásának célját. Ezt válaszolták:
“A PFM Kontroll Kft. munkavállalói a Dísz téri események alkalmával ellenőrzést nem végeznek, feladatuk a jegyárusítás, amit valóban nem jelez semmilyen tájékoztató. A bejelentésben leírtakra tekintettel, a későbbiekben az Ön által észlelt problémát lehetőségeinkhez képest orvosolni fogjuk.”
Jövőre talán megoldják ezt a hatalmas problémát.