Rendszeresen előfordul, hogy a gyanútlan külföldiekkel másképp bánnak az ellenőrök. A helyzet akkor lesz pikáns, ha az idegennyelven beszélő utasról kiderül, hogy magyar. Ez történt most Gáborral.
Az eset augusztus 4-én történt, a 2-es metró Keleti pályaudvar megállójánál, kb. 12:50 és 13:00 között. A múltkor a csodálatos Magyarország nagy népszerűségnek örvendő közlekedési társaságát vettem igénybe azzal a tudattal, hogy ha Árpád híd M3 megállóban veszek egy vonaljegyet és a Keleti pályaudvarig megyek, akkor egy elég is lesz. (Ezt anno egy kedves dolgozó mondta, és azóta így használom.)
Jegy megvéve, érvényesítve, minden király. Deákon átszállás, Keletinél leszállás és mozgólépcső tetején ellenőrzés. Telefon csörög, elkezdünk németül beszélni, felérek, mutatom a jegyet, megyek tovább majd egy ellenőr hölgy annyit mondd rossz angol akcentussal: ”sztop”. Oké, megállok beszélek még mindig telefonon. A hölgy folytatja: “Not gúd, not gúd! Tiket not gúd!”
Visszakérdezek magyarul: mégis mi a probléma vele? Meglepődött arc, szerintem helyben 10 litert izzadt és csak annyit mondott: “ja, hogy beszélsz magyarul? Akkor minden rendben, szép napot!”
Nem tudok semmilyen számot, azonosítót mondani mivel alig volt 5 percem a vonatig, így nem álltunk le sem szelfizni, sem pedig telefonszám és egyéb elérhetőség cseréjére beszélni. De ha megint arra megyek, megint felhívok valakit németül beszélni, és nem leszek buta megint, és igenis mindent megbeszélek vele ott.
Ha komolyan ez megy otthon, mert gondolom nem vagyok egyedüli külföldi, akivel ezt el próbálták játszani, akkor igencsak alattomos módon akar a társaság pénzt szerezni. Ezért tényleg érdemes az országban megfordulni. A történet nem hosszú, nem olyan izgalmas, de gondoltam, megírom, mert turistaként utazás során eléggé megüthetjük a bokánkat.