Közélet

Két halott, tömeges sérülés az M5-ösön

A sztrádán mentőhelikopter szállt le. Hét ember sérült meg.

Mentők, tűzoltók, rendőrök vonultak hétfő délelőtt az M5-ös autópálya Pest megyei szakaszára, egy baleset helyszínére. Az elsődleges adatok szerint a 46-os kilométerszelvénynél egy kilencszemélyes kisbusz – eddig ismeretlen okból – szalagkorlátnak ütközött, átszakította azt és a szemközti oldalon állt meg, ahol felborult – tudtuk meg a Pest Megyei Rendőr-főkapitányyság szóvivőjétől, Beluzsárné Belicza Andreától. 

A Pest Megyei Katasztrófvédelmi Igazgatóság közlése szerint a jármű felhasította a szalagkorlátot, és bár súrolt két járművet, egy motort és egy autót, a korábbi hírekkel ellentétben nem ütközött azokkal.

Az ütközésben két ember a helyszínen meghalt, heten pedig megsérültek, közülük ketten súlyosan. Utóbbi érintettekért mentőhelikopter érkezett.

A sztrádán teljes az útzár mindkét irányban, vagyis Budapest és Kecskemét felé sem lehet haladni, a rendőrök a forgalmat az 5-ös főútra terelik. Aki teheti, válasszon másik útvonalat. 

 

Az autópályák élet-halál kérdései

Az autópályák a legbiztonságosabb utak (a balesetek 3-5%-a történik itt, de ha valami történik, akkor nagyobb az esélye a halálos végkimenetelnek), de ez persze nem jelenti azt, hogy ne vonatkoznának nagyon szigorú szabályok a rajtuk való közlekedésre.

Jobbról előzni szigorúan tilos, sokszor nem használjuk ki a gyorsítósávokat (gyorsításra), hanem lassabban bevágunk a külső sávba (tán mert félünk, hogy elfogyunk az útból, és senki nem fog minket beengedni?) – és a külső sávból érkezők sem mindig húzódnak be a belső sávba, hogy a kintről érkezőket beengedjék.

A leállósávban is sokszor állunk meg indokolatlanul – csakis műszaki hibás autóval lehetne itt megállni (a balkáni országokban amúgy a leállósáv a külső sáv szerepét tölti be…). Aki itt megáll, gondoljon arra, hogy a leállósávban a túlélési idő 20 perc, utána a statisztikák szerint nagyon nagy baj lesz…

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik