Az eset a Szeged felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél történt. Egy kamionos a leállósávba húzódott járművével, majd kiszállt. Ismeretlen okból az autópálya forgalmi sávjába lépett, ahol egy érkező kamion elsodorta.
A baleset miatt a pályaszakaszt a rendőrök teljes szélességben lezárták. A forgalmat az örkényi csomópontnál az 5-ös útra terelik, az autósok a 67-es kilométernél térhetnek vissza az autópályára.
Az M5 halálzónája volt
Az M0-M5 találkozási pontja (Szeged felől, a jobbra tartásra kötelezett kamionok többször ütköztek a gyorsítósáv nélkül becsatlakozó járművekkel), Gyálnál évekig okozott baleseteket.
Amúgy az egyszámjegyű országutak a legveszélyesebbek Magyarországon, mivel ezek a legforgalmasabbak, itt közlekedik a legtöbb teherautó is, és a vezetők a türelmetlenség miatt mindenáron előzni szeretnének. A törvényszerűséget kivételként erősíti a Romániába menő 44-es út, ahol ugyanaz a helyzet. A megoldás az elrettentő büntetés, a gyorsforgalmi utak építése (az autópályák biztonságosabbak) és az objektív felelősség is jó megoldás a rendőrök szerint. A trend mindenesetre javuló: 1990-ben még 2432-en haltak meg balesetben, 2012-ben pedig már csak 638-an – ez nyilván köszönhető sok mindennek, az egyre modernizálódó és biztonságosabb autóparktól az egyre növekvő autópálya km-ekig. 2010-ben a 4-es főúton 22, 6-oson pedig 11 személy vesztette életét balesetben (ezek jó harmadannyi értékek, mint 2009-ben), ez a két legveszélyesebb utunk.