Újabb halálos baleset történt pénteken az M3-as autópályán, a Nyíregyháza felé vezető oldalon. Egy kisteherautó rohant bele egy kamionba a 154-es kilométerszelvénynél.
A karambolban a kisteherautó sofőrje meghalt. A műszaki mentést a helyszínre vonuló megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat vezeti, a helyszínre riasztottak egy mentőhelikopter is. A helyszínen teljes az útzár.
Délelőtt egy rekeszeket szállító kisteherautó és egy kocsi ütközött össze. Az autóban négyen ültek, hárman megsérültek, egy ember pedig a mentőben vesztette életét.
Traffipax – elrettentő eszköz vagy bevételi forrás?
2011-ben, ahogy azt vezess portál évekig tartó, kitartó rendőrségi adatkikérő ostromával végre kiderítette, „a 15064 járművezetői hibából eredő személyi sérüléses balesetből mindössze 124 történt abszolút gyorshajtásból eredően, az 576 halálos balesetből 16 történt meg a sebességhatárok be nem tartása miatt” – ez pedig azt jelenti, hogy a halálos balesetek áldozatainak 2,8%-a halt meg a gyorshajtás miatt, a többi más okból. Ezért tartjuk fenn a traffipaxrendszert – megéri? Persze. Mármint kinek – nemrég 500 traffipaxos állományt vásároltunk hatmilliárdért, EU-s forrásból, tehát a telepítő-eladó cégek jól jártak. 2012-ben pedig 14,1 milliárd forint volt a traffipaxból befolyó büntetési bevétele a rendőrségnek, az összes pedig 19 milliárd körül mozgott – ha a traffipaxolás a baleseti statisztikából fakadó súlyával történne, a rendőrség és az állam elesne a büntetési tételei zömétől. De nem lehet, hogy épp a sok traffipax miatt csökken a gyorshajtások száma? Tény, 2006 óta csökken a halálos áldozatok száma, kérdés, ez mennyiben köszönhető a sebességmérésnek.