2013. november 22-én jelent meg egy cikk a kreativ.hu-n Braun Róbert a BKK-logókról: A szó görög értelmében címmel. Cikkének első bekezdésében Braun Róbert a BKV-Figyelőtől is idéz, az idézetet követő állítások azonban több ponton sem fedik a valóságot.
Az említett bekezdés így szól:
“‘Sajnos a BKV és annak vezetése még mindig a kommunizmusban él. Azt hiszik, hogy a cég logójának lecserélésével, a szlogen megváltoztatásával egy jobb, használhatóbb, szerethetőbb tömegközlekedési cége lesz a városnak. Pedig nem. Nem az új szlogen, és az új logó fogja kihúzni a szarból a BKV-t, hiába adnak ki ilyen célokra felelőtlenül több millió forintot. Egyébként minek van a BKV-nak marketing osztálya, ha egy 4 szavas szlogent nem képesek maguktól kitalálni? Minek erre pályázatot kiírni, minek ezért fizetni?” – ezt nem én írom, hanem Király Dávid, hivatalos BKV-figyelő, nem ma, hanem négy évvel ezelőtt. Akkor minden rossz volt, azóta minden jobb, a BKV-Figyelő is szinte csak örömteli eseményekről és elégedett utasokról tud beszámolni.”
A Braun Róbert által leírtakkal ellentétben az igazság a következő:
1. A BKV-Figyelő szerkesztését 2012. október 1-jétől vettem át, előtte én is csak olvasója voltam a blognak, a 2009-ben megjelent cikket tehát nem én írtam.
2. A BKV-Figyelő civil blog, amelyet utasok írnak utasoknak, szervezetileg nem kötődik és nem is kötődött soha sem a BKK-hoz, sem a BKV-hoz. A BKV-Figyelő tehát nem hivatalos blog.
3. Ugyancsak nem igaz, hogy a négy évvel korábban megjelent írásokkal ellentétben a BKV-Figyelő “csak örömteli eseményekről és elégedett utasokról” tud beszámolni. A pozitív és a negatív hangvételű bejegyzések aránya a blogon nagyjából 20:80 százalék. Ezt bárki láthatja, aki rendszeres olvasója a BKV-Figyelőnek.
Ugyanakkor fontos hangsúlyozni: az, hogy a BKV-Figyelőn lényegesen több a negatív hangvételű, kritikus levél, nem szerkesztési elv, pusztán a beérkező olvasói levelek arányát mutatja. Ha utóbbi változik, változik az előbbi is.
A BKV-Figyelő szerkesztési elveit kizárólag az utasok érdekei határozzák meg; a blog célja, hogy a problémák felvetésével jobbá tegyük Budapest közösségi közlekedését. Mindenki, aki azt sugallja, hogy a blogon megjelent tartalmakra bármilyen politikai változás, vagy a fővárosi közösségi közlekedést érintő szervezeti átalakítás hatással van, az téved, vagy szándékosan hazudik.