A 4-es metró automata vezérlésű lesz, a buszokat azonban egyelőre sofőr vezeti, úgyhogy praktikus, ha a személyzet ébren van. Ez most nem jött össze.
Szeptember 23-án, délelőtt (az eredeti levélben a pontos idő is szerepel – a szerk.) a Monostori úti megállóba érkező 106-os járat vezetője – számomra döbbenetesen – az Árpád hídi végállomás felé menet 2 alkalommal elaludt a piros lámpánál.
Jármű alakú vekker – alvó járművezetőknek
Az első alkalom a Szentendrei út sarkánál lévő Aquincum megállót követő lámpánál történt. Ráborult a volánra, majd felijedt, hallva a környező zajokból, hogy valószínűleg váltott a lámpa, és elindult. Ezt követően aránylag problémamentesen haladtunk.
Aki ismeri a helyszínt, az tudja, hogy lejőve az Árpád hídról a belső sávból visszakanyarodik U alakban a busz, és úgy áll be a végállomásra, tehát itt is van egy lámpa. Előttünk három autó várta a kanyarodás lehetőségét, s amikor zöldre váltott a lámpa, ők hárman be is kanyarodtak, de a mi buszvezetőnk hátracsuklott fejjel aludt. Előttünk jó nagy üres útszakasz, a lámpa még zöld, ő meg alszik.
Ekkor szóltam, hogy “Uram, nem mehetnénk mi is?” Ekkor felijedt megint, és még elcsípte a zöld lámpát, és be tudott kanyarodni. Ez a busz alacsonypadlós, világosabb kék színű volt, tulajdonképpen a fent jelzett pontos érkezése alapján beazonosítható az illetékesek részéről.
Egyszerű utasként nem szeretnék alvó buszvezetővel utazni, hiszen hiába van meg a szándék a balesetmentes vezetés iránt, ha a test erőtlen. Ha ennyire fáradt, nem alkalmas a vezetésre, nem engedhető tömegközlekedési eszköz vezetésére, hiszen súlyos balesetet is előidézhet kimerültsége.
A BKV Zrt. kérésére: a bejegyzésben szereplő buszvezető nem a BKV dolgozója, a buszt a VT-Transman üzemelteti.