A nyugdíjbiztosító adatpótlási eljárása, az asszony hiányzó TAJ-számának a felkutatása során bukott le az a férfi, aki 17 éven keresztül vette fel halott édesanyja nyugdíját. A nyugdíjas asszonyt 1978-ban gondnokság alá helyezték, gondozójának a fiát jelölték meg. A nő nyugdíját a MÁV Nyugdíj Hivatal, a későbbi MÁV Nyugdíj Igazgatóság állapította meg és folyósította.
Az asszony halálára akkor derült fény, amikor a nyugdíjfolyósító adatpótlás címén kérte a nyugellátott asszony TAJ-számát, amely nyilván azért hiányzott a rendszerből, mert a nő 1994-ben elhunyt, s a TAJ-számot 1995-ben vezették be.
A tatai férfi csaknem nyolcmillió forintot vett fel, s azt tervezte, hogy ha a helyzete anyagilag rendeződik, bejelenti anyja halálát, és visszafizeti az addig felvett összeget.