Közélet

Visszasírjuk a vasúti sorompót

vasúti-átjáró-baleset (ingyenes, baleset)
vasúti-átjáró-baleset (ingyenes, baleset)

A MÁV szerint a gyorshajtás és a telefonálás a leggyakoribb okai annak, amikor autó és vonat ütközik - írja a Népszava.

A közúti vasútbalesetek éves szinten százas nagyságrendű száma nem számít kirívónak. Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerint mindettől függetlenül felül kell vizsgálni, hogy valóban elég biztonságosak-e a vasúti biztonsági berendezések és az átjárók. Mint mondja, a legjobb megoldás az lenne, ha minden átjáróban lenne teljes vagy legalább félsorompó, ám ennek megvalósítása elég drága.

Magyarországon a járművezetők átlagosan 27 kilométerenként haladnak át vasúti átjárón, s évente 40 súlyos baleset történik, közülük 20 halállal végződik. E balesetek csaknem 100 százalékát a gépkocsivezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza a MÁV Zrt. véleménye szerint.

A vasúttársaság a legtöbb tragédiát az autósok figyelmetlenségének számlájára írja, gyorshajtással, vezetés közbeni telefonálással magyarázza a balesetek okait, mondván, ezek elterelik a vezető figyelmét a vasúti átjáró tilos jelzéséről.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik