Olvasónk, Gábor, október 21-én a 83-as trolibuszon utazott. A 613-es számú busz második ajtaja a Kálvária térnél annak ellenére nem nyílt ki, hogy az utasok jelezték a leszállási szándékukat, és többen várakoztak az ajtó előtt, hogy felszállhassanak. A trolivezető semmilyen tájékoztatást nem adott az utasoknak arra vonatkozóan, hogy az ajtó miért nem nyílik, inkább a fülkében ücsörögve nézte, ahogy a leszállni szándékozó utasok átverekedik magukat a tömegen az első ajtóig, és megküzdenek a felszálló utasokkal. Olvasónk kulturáltan megjegyezte, hogy “ki kellene nyitni a középső ajtót is?, aminek anyázás lett a vége:
Tisztelt BKV-figyelő!
Ma reggel 7:55-kor az Orczy térről induló 83-as trolibuszon utaztam a Kálvária térig. A 613-as sorszámú jármű középső ajtaja a megállóba érkezés után, annak ellenére, hogy a leszállás jelzőt többen is megnyomták, illetve a reggeli csúcsforgalomban egyaránt zsúfolt troliról, illetve a tömött megállóból is rengetegen szerettek volna le-és felszállni, a troli vezetője a sem az ajtót nem nyitotta ki, sem pedig tájékoztatást nem adott arról, hogy az ajtó miért nem nyílik.
E helyett egykedvűen nézte a hirtelen kialakuló kaotikus jelenetet, amikor is a busz közepén rekedt tömeg igyekezett magát átharcolni az első és hátsó ajtónál már a trolibuszba tóduló, illetve már amúgy is a buszon tartózkodó utasokon. Amikor nekem is sikerült elvergődnöm az első ajtóig a középső ajtótól, bekopogtam a vezető ajtaján (egy ujjal – nem ököllel, pláne nem kisbaltával!), és csak ennyit mondtam: “Ki kellene nyitni a középső ajtót is!” – Erre az volt a a megdöbbentő válasz – elnézést, de muszáj szó szerint idéznem: “Azért nem kéne a buszt szétverni, b@szd meg az anyádat!”
Kérdem tisztelettel: ha már rozoga, lepusztult matuzsálem korú járműveken kell utaznunk a BKV járatain Európa talán legdrágább viteldíjaiért, akkor legalább azt a minimumot nem várhatnánk el jogosan, hogy kulturált hangnemben kommunikáljanak az alkalmazottaik az egyébként jogosan háborgó utasokkal? Ez talán még nem kerülne pénzbe. Ha esetleg műszaki hibás a jármű ajtaja, akkor azt – egy közvetlenül a végállomásról induló jármű esetén – miért nem lehet kiírni az ajtóra? Ha ez nem oldható meg, (illetve ettől függetlenül is) akkor miért nem tud a vezető tájékoztatást adni az utasok részére időben, hogy a középső ajtó nem működik?Ha esetleg nem vette észre az esetleges műszaki hibát – amit kétlek, mert elég nagy tülekedés, káosz alakult ki a járművön emiatt – akkor legalább miért nem tud udvariasan elnézést kérni a kellemetlenségért, anyázás helyett?
A mai, munkanélküli időkben nem lehetne találni kevésbé antiszociális járművezetőket?
Üdvözlettel: Sz. Gábor