Közélet

Vádemelés a meghalt motoros rendőr ügyében

Lezárta a nyomozást a Budapesti Katonai Ügyészség a tavaly augusztusban, az M1-esen történt halálos baleset ügyében.

Összesen négy rendőr ellen emeltek vádat, három ellen elöljárói gondoskodás elmulasztás vétsége miatt, míg egy negyedik ellen szolgálatban kötelességszegés vétsége miatt. Előbbi három rendőr közül egy főtiszt, ketten pedig tisztek: az alosztályvezető, az alosztályvezető-helyettes és a tisztiszolgálatvezető-helyettes. Utóbbi, az ügyben érintett egyenruhás pedig a balesetet szenvedő rendőr járőrtársa. Neki szolgálatban kötelességszegés vétsége miatt kell felelnie, azért, mert ő és társa megszegték a szolgálatra vonatkozó rendelkezéseket, eltértek a számukra meghatározott útvonaltól. Aznap a két motoros rendőrt a fővárosba küldték, de Tata felé indultak, majd onnan fordultak vissza visszafordultak a szolgálati helyükre.

Mint ismert, a rendőr korábban már jelezte, hogy baj van a gumikkal. Amikor a baleset történt, zuhogott az eső, ezért egy felüljáró alatt várakozott, társa pedig valamivel messzebb. Épphogy elindult vissza szolgálati helyére, összesen 300 méter haladt, amikor megcsúszott és nekiment a szalagkorlátnak. Ekkor a sebessége 116 kilométer per óra volt. Kollégája egy autóstól értesült a történtekről, és rögtön a helyszínre ment. Neki azért kell felelnie, mert senkit sem értesített a történtekről.

A nyomozás adatai szerint a balesetet szenvedett motornak “csak” a hátsó gumiabroncsa volt rossz állapotban, egyébként más műszaki hibát a szakértő nem talált. Az érintett rendőrkapitányságnak van egy másik motorja is, a két jármű 2010 márciusában volt szervizben, májusban pedig műszaki vizsgán is átestek. Kétkerekűek márciustól augusztusig körülbelül 5000 kilométert futottak. A szakértő szerint az nem állapítható meg egyértelműen, hogy ok-okozati összefüggés van a kopott gumik állapota és a tragédia között. Az mindenesetre biztos, hogy a hátsó gumik mintázatának mélysége nem érte el az előírt 1,6 millimétert. Ez az érték ennél jóval kevesebb, 0,2 illetve 0,6 milliméter volt – hangzott el a Budapesti Katonai Ügyészség pénteki sajtótájékoztatóján.

Kiderült az is, hogy bár Pintér Sándor belügyminiszter korábban elrendelte a rendőrségi járművek ellenőrzését, ez nem történt meg. Jelentés ugyanakkor készült arról, hogy ezeket elvégezték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik