Az Országos Rendőr-főkapitányság szerda délelőtti közleménye szerint már vizsgálják a motoros rendőr halálával végződő baleset körülményeit, az elsődleges adatok szerint ugyanis abban műszaki hiba is közrejátszhatott. A vizsgálatba így műszaki szakértőt is bevontak, aki a motor műszaki állapotát is ellenőrzi. Miután ez lezárul, a rendőrség megteszi a “szükséges intézkedéseket, beleértve a parancsnoki felelősség megállapítását is”.
A Független Rendőr Szakszervezet szerdai közleményében írt arról, hogy információik szerint a szolgálati motor a baleset előtt nem sokkal szervizben volt, ahonnan “szemmel láthatóan kopott gumiabroncsokkal” került vissza a szolgálatba. Ezt – úgy tudni – kollégájuk kifogásolta is és a balesetveszélyes állapotot írásban jelezték az elöljárónak. A csere azonban a balesetig nem történt meg. A szakszervezet azt is megemlíti, hogy az aznapra várható rossz időjárás és a gumik kifogásolható állapota miatt felmerült, hogy a motorosok aznap ne legyenek szolgálatban. Végül azonban más döntés született.
A motoros rendőr hétfőn dél körül szenvedett halálos balesetet az M1-es autópályán Tatabánya közelében. Valószínűleg megcsúszott a vizes úton és emiatt elesett, sérülései pedig olyan súlyosak voltak, hogy már nem tudták megmenteni az életét.