Néhány nap gondolkodás után a BKV szerdán közölte, hogy kárpótlást ad a bérletes utasoknak a múlt heti sztrájk miatt. Három nappal meghosszabbodik az érvényessége a “kétheti, havi és negyedéves Budapest-bérletekre és a környéki helyi, valamint a környéki 5 km-es és 10 km-es” bérleteknek – derül ki a közlekedési vállalat közleményéből.
A kárpótlás csak azoknak jár, akiknek olyan bérlete van, amely “legalább egy sztrájknapot magában foglal” – áll a közleményben, arról azonban már ellentmondó információk vannak, hogy pontosan hogyan és mikor használható fel a plusz három nap.
A BKV több szakszervezete január 12-én kedden hajnalban kezdett sztrájkot, amely 17-én vasárnap este ért véget. A munkabeszüntetés tehát összesen hat napig tartott, a BKV azonban arra hivatkozva ad csak három nap kompenzációt, hogy a sztrájk alatt 50 százalékban biztosítani tudták a szolgáltatást, igaz, a cég elismeri, hogy “ez területileg nagyon egyenlőtlenül oszlott el”.
A kártérítés kérdése az után merült fel, hogy Szabó Máté ombudsman levélben érdeklődött a cégnél arról, hogy a bérletes utasok kárát kifizetik-e. A BKV közleményében jelezte, hogy a sztrájkot vis maior helyzetnek tekinti, de a cég “menedzsmentje a tulajdonossal egyeztetve úgy döntött, hogy kompenzációt nyújt a megnehezült közlekedési lehetőségek miatt”.
(origo)