Olvasónk megelégelte, hogy a BKV ellenőrei csak a “normális” emberektől kérik a jegyet, bérletet, a hajléktalanokra már rá sem szóltak. Ezt a 32-es buszon szóvá is tette, ahol az ellenőr hölgy arrogánsan azt mondta, szóljon rá, vagy tegye le a buszról ő a hajléktalant, mert ő a férfi:
Tisztelt BKV Zrt. Ügyfélszolgálat!
Ezúton kívánok panaszt tenni az Önök jegyvizsgálási gyakorlata, valami jegyvizsgáló alkalmazottjaik magatartása ellen. Már nem először tapasztalom személyesen is, illetve mások elmondása alapján, hogy a jegyvizsgáló hölgyek és urak igencsak szelektálnak az utasok között munkavégzés közben, azaz hétköznapiasan fogalmazva “pofára mennek” amikor elkérik az utasoktól a jegyet/bérletet. A legutóbbi, tegnapi eset után úgy döntöttem, hogy szót emelek a fenti gyakorlat ellen.
A történet tegnap, azaz 2009.12.02-án este 20 óra 20 perckor történt a 32-es buszon amelynek rendszáma: BPI-930 és az Örs vezér tér irányába haladt. Az Erzsébet Királyné úton felszállt két középkorú hölgy, akik elkezdték a jegyeket ellenőrizni, azonban a járművön utazó hajléktalan alvó emberre ügyet sem vetettek, hozzá sem szóltak. Az illető hajléktalan még ha tegyük fel rendelkezett is volna valamilyen érvényes jeggyel, vagy bérlettel, az utazási feltételek alapján akkor is ki kellett volna őt zárni az utazásból a ápolatlan ruházata miatt, amivel zavarta a többi utast (magyarul: igencsak büdös és koszos volt).
Amikor szóvá tettem az Önök kollégáinak, hogy vajon miért nem foglalkoznak a hajléktalan utastárssal, akkor ezt az ellenőr kolléga pimasz, arrogáns hangon utasította vissza azzal a kijelentéssel, hogy ezzel talán inkább nekem (mint férfinak) kellene foglalkoznia, mert ők nők és különben is, mit képzelek én. Szerettem volna megtudni még a hölgyek nevét, de ezzel megfordultak és otthagytak, a Bosnyák téri megállónál pedig leszálltak (a hajléktalan természetesen maradt háborítatlanul).
Először is, felháborítónak és elfogadhatatlannak tartom ezt a fajta magatartást az ellenőr részéről! Neki nincs joga kioktatni a fizető utasokat arról hogy nekünk (utasoknak) kellene fellépni a nem fizető, kifogásolható külsejű emberekkel szemben! Erre kérdezhetném azt is, hogy akkor ők mégis minek vannak, miért kapják a fizetésüket a jegyet/bérletet vásároló utasok pénzéből?
Másrészt igencsak zavaró jelenség az, hogy az ellenőrök válogatnak az utasok között, nem végzik rendesen a munkájukat. Ez felveti bennem azt a kérdést, hogy ha egyes utasoknak szabad, megengedett a bliccelés, szabályok be nem tartása, akkor én mégis miért vásároltam meg közel százezer forintért az év elején egész évre bérlelet? Igencsak erodáló hatású ez a fajta magatartás. Elképesztő pimaszság hogy ennek fejében még ki is oktatja a rendesen fizető utast egy ellenőr, aki nem megfelelően végzi a munkáját!
Ezúton kérem a Közlekedési Vállalat tisztelt illetékes munkatársát, hogy legyen szíves szankcionálni a 2009. dec. 2-án este 20:20-kor a BPI-930 frsz. Örs vezér téri irányába közlekedő 32-es buszon szolgálatot teljesítő ellenőr hölgyeket megfelelő módon figyelmeztetni, szankcionálni szíveskedjen!
A levelet elküldöm a BKV-figyelő blog szerkesztőjének is. Köszönöm a figyelmet, és ezúton kívánok kellemes ünnepeket!
Üdvözlettel: B. R.