A Budai Vár ma Budapest leghíresebb és egyik leglátogatottabb turisztikai nevezetessége és nem mellesleg a világörökség része. Olvasónk éppen ezért nem érti, hogy a főváros és a BKV vezetői miért nem figyelnek oda jobban a várba járó buszokra, a megállókra és az utastájékoztatásra.
Sok megállóban nincs váró, így az utasok a szabad ég alatt várnak a késő buszokra. (Ez esőben, szélben, fagyban különösen kellemes.) A buszvezetők többsége nem beszél angolul, így késés, vagy forgalmi zavar esetén semmilyen tájékoztatást nem kapnak a turisták. De már az is csoda, hogy a rossz állapotban lévő buszok fel tudnak menni a hegyre, nem esnek szét menet közben. A BKV ígért új buszokat, de azokból se lett semmi.
Kedves BKV-figyelő!
Az alábbi észrevétellel fordulnék Önökhöz, remélem a BKV olvassa a blogot, és lesz valami pozitív változás az ügyben.
Az I. kerületben a várban lakom. Szeretek itt lakni, a tömegközlekedés is – viszonylag – jó, és a környezet is pozitívan befolyásolja az embert. Mindazonáltal egyszerűen értetlenül állok azelőtt, hogy Budapest turisztikai szempontból egyik legfrekventáltabb területén milyen gagyi tömegközlekedést sikerült drága jó városatyáinknak, és a BKV vezetésnek kitalálni. Azon túlmenően, hogy évek óta szégyenkezve látom, hogy az iderendelt sofőrök java része a legalapvetőbb idegennyelv tudással sem rendelkeznek, és a gépjárműpark is katasztrófális (esetenként csoda, hogy fel tud jönni a hegyre a busz…). A várba – most éppen – két irányból lehet feljutni a Deák Ferenc térről, illetve a Moszkva térről. A 16-os autóbusz a Deák Ferenc tér és a Moszkva tér között jár.
Körülbelül két hete hatalmas esőben próbáltam hazajutni. Metróból feljőve látom, hogy a Deák téren nincsen busz. Ekkor vettem észre először azt is, hogy nemhogy busz nincs, hanem egy esőtől védő beállási lehetőség sincs. Bár most újították fel a teret, és tele van paddal, ami minden bizonnyal remek verőfényes napsütéskor, de szakadó esőben semmit sem ér. Pedig itt még a 105-ösre is sokan várnak mindkét irányban. Miután sehol nem láttam, hogy jönne a busz, és az Erzsébet téren történő építkezés miatt szinte állt a forgalom úgy gondoltam, hogy átmegyek metróval a Moszkva térre, ott talán jobb lesz a helyzet, hiszen három busz is indulhat. Nem indult.
Körülbelül két busznyi ember állt a szakadó esőben természetesen itt sincs semmilyen alkalmatosság arra, hogy be lehessen állni alá. Körülbelül 10 perc szakadó esőben történő ácsingózás után egy női hang közölte: “Tájékoztatjuk a 16-os buszra várakozókat, hogy közlekedési akadályok, és sorozatos műszaki meghibásodások miatt a járatok jóval ritkábban járnak a megszokottnál”. Azt hiszem erre lehet azt mondani, hogy köszönjük Emese! Az viszont további ötperces várakozás után derült ki, hogy a következő 16A busz, ami a Dísz térig közlekedik nem volt sem elakadva a dugóban, sem pedig lerobbanva, hanem a buszsofőr – gondolom a kellemesen meleg, és esőmentes – pihenőben várta, hogy rá kerüljön a sor.
Ez azonban kinyitotta a bicskát a zsebemben. Rendben van, hogy a Moszkva térre nagyon nehéz lenne a keskeny járda miatt bármit is építeni, ami alá beállhatna a jónép, ha szakad az eső. De miért nem lehet a drága sofőröknek megmondani, hogy ha esik az eső, akkor a pihenőidőt tessék úgy megoldani, hogy a következő induló busz álljon be a végállomásra, hogy fel tudjanak szállni a buszra, hogy ne ázzanak teljesen meg. Nem értem miért nem lehet kicsit jobban odafigyelni. Nem kevés turista is állt a megállóban, és – mivel a Várfok utca nem túl hosszú – nem volt nehéz észrevenniük, hogy a sofőr nagy kegyesen indulás előtt 0,5 perccel állt be a végállomásra, az 50 méterre lévő műszaki tárolóhelyről, ami a sofőrpihenő helyiség előtt van.
Az pedig, hogy a Deák téren annak felújításakor senki nem gondolt eső ellen védő utasváró kialakítására, csak drága városvezetésünk dilettantizmusát erősíti.
Üdvözlettel: Gyuri