Felújították a Thököly utat, már száguldozhatnak az Ikarusok és a Volvók, lefaraghatna végre a menetidőből. Vagyis csak száguldozhatnának és lefaraghatnának, ha a lámpák nem fognák meg folyton a buszokat. Sajnos Budapesten alig részesítik előnyben a tömegközlekedési járműveket, pedig a közlekedési lámpákat úgy is be lehetne állítani, hogy a buszokat, villamosokat ne tartsák fel.
Tudsz még olyan helyet a városban, ahol nagyon visszafogja a közlekedést a rosszul beállított lámpa? Írj róla kommentet!
Tisztelt BKV-figyelő!
Volna egy észrevételem, s talán az illetékesek felfigyelnek rá, ha valamilyen formában hangot tud adni neki. Nap mint nap a Városmajor felől járok dolgozni a Bosnyák térre, s mivel a metrózást nem szeretem, általában felszínen közlekedem, 5 – 7E/173E kombinációval. Örömmel tapasztaltam a nyáron a Thököly út megújulását, de azt tapasztaltam, hogy a lámpaváltások rendjében semmi érdemi előrelépés nem történt, a Thököly úti lámpák jelenleg is semmibe veszik, hogy ezen a szakaszon, mint főútvonalon jár a város valószínűleg legnagyobb utasforgalmú buszcsaládja (benne két gyorsjárattal), amely ezért igazán kaphatna némi előnyt a keresztező utakhoz, utcákhoz képest.
Sok érdekességet láttam, amióta ezen az útvonalon járok dolgozni, de a ma reggeli (X.26.) sztorim talán mindnél eklatánsabban mutatja be, milyen rosszul – a Thököly úti gyorsjáratokra nézve abszolút kedvezőtlenül – vannak beállítva a lámpák ezen a szakaszon. Munkába jövet a Blaha Lujza téren érte utol az 5-öst az első gyors busz, egy 173E. A Bercsényi utcánál a gyors rendben megelőzte az 5-öst, egy zöldlámpával hamarabb érkezett a Keletihez, majd ment tovább.
A Dózsa György útnál a piros lámpa hosszú időre megfogta a 173-ast. Aztán megfogta a Stefánia úti piros lámpa is.Aztán még megfogta a Gizella úti piros lámpa is. Közben az 5-ös mind a három megállóban útba eső megállóban megállt, a 173-as természetesen egyikben sem. Végül a két busz mégis úgy ért a Hungária körúti megállóhoz, hogy az az 5-ös, amely a Keletinél még egy lámpaváltással le volt maradva, beérte a 173-ast, úgyhogy akár itt is átszállhattam volna…
Azt hiszem, ez a jelentéktelen kis életkép is jelzi, hogy a forgalomszervezés a 7E/173E buszcsalád vonalán finoman szólva sem tökéletes, s a gyors buszok sokszor szinte semmi előnyt nem tudnak kiaknázni gyorsjárati mivoltukból. Előfordult egyszer olyan is, hogy a Bosnyák téri indulásnál egyszerre (!) beálló 7 és 7E buszok közül a hátul haladó 7E egészen a Ferenciek teréig (!) nem volt képes megelőzni a 7-est. (Persze ehhez valószínűleg már egy szokatlanul halvérű sofőr is kellett a „gyors” buszon…)
Üdv: Theresia