Közélet

A BKV szerint jogszerűen büntetett és kurvázott az ellenőr

Október 2-án „Öt ellenőr támadt rá az iskolás gyerekre” címmel publikáltam egy levelet, melyet egy elkeseredett anyuka küldött az ügyfélszolgálatnak. Az anyuka a levélben arról írt, hogy lányára öt BKV ellenőr támadt rá egy villamoson, és úgy büntették meg, hogy volt érvényes bérlete (ezt a levél mellé csatolta is). Az egyik ellenőrnek a büntetés közben még arra is volt ideje, hogy a lány egyik iskolatársát lekurvázza. A BKV szerint az ellenőrök mindezt jogosan tették, és nem engedik el a büntetést. A BKV levele és az anyuka reakciója alant:

Tisztelt M. Hajnal!  
 
A társaságunkhoz írt elektronikus levelével lehetővé tette számunkra, hogy pótdíjazási ügyével kapcsolatban tájékoztatást nyújthassunk Önnek.
 
Az Ön leánya pótdíjazási körülményeivel kapcsolatban a Jegy és Bérletellenőrzési Szakszolgálat vizsgálatot folytatott. A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy 2009. szeptember 24-én a 224-es karszalag számú jegyellenőrünk jogszerűen intézkedett az Ön leányával szemben. Ezt a 14-es villamos vonalán az ellenőrzésénél kiadott X-ös számú pótdíjazási folyamatra történt „jegy nélkül utazott” megjegyzés és a jegyzőkönyvi meghallgatása során történt nyilatkozatai is igazolták.
 
Így az Ön leánya 2009. szeptember 24-ei pótdíjügyét díjfizetés nélkül lezárni nem áll módunkban. Lehetőséget biztosítunk, hogy a pótdíjazás napjára érvényes bérletét a hozzá tartozó érvényes diákigazolványával a levelünk kézhezvételétől számított 8 napon belül személyesen bemutathatja a 1072. Budapest, Akácfa utca 22 szám alatt lévő pótdíjazási irodánkban. (3.000Ft bérletbemutatási díj befizetése ellenében,) Nyitvatartási idő: (hétfőtől – péntekig 6.00 – 20.00-ig szombaton 8.00 -13.45-ig) Kérjük, hogy a jelen levelünket szíveskedjen a bemutatáshoz felmutatni.
 
Amennyiben az engedélyezett határidőig a 3.000 Ft nem kerül befizetésre, úgy az eredeti 12.000 Ft pótdíjigényünket tartjuk fenn, mely a pótdíjazás napjától számított 30 nap után 12.000 Ft késedelmi + 500 Ft eljárási díjjal 24.500 Ft-ra megemelkedik.
 
A szolgáltatásunk igénybevétele során – az utazási feltételeink betartása mellett – kellemes utazást kívánunk Önnek!
 
Budapest, 2009. október 29.

Üdvözlettel: XY, ügyfélszolgálat-vezető


Az utas válasza:

Tisztelt XY!
 
Amint azt a mai napon 11 óra 08 perckor kezdeményezett telefonhívásomban is elmondtam, még a mai napon várom válaszát és módosítását az alábbi felháborító tartalmú levelével kapcsolatban.

Javaslom, hogy keressék meg a postán tértivevénnyel feladott levelemet is, melynek mellékletében ott szerepel a csekkjük mellett a lányom érvényes bérletszelvényének másolata.
 
Továbbá javaslom, hogy figyelmesen olvassák el ismét panaszlevelemet, mert úgy tűnik, elkerülte néhány dolog a figyelmüket! Elfogadhatatlannak tartom, hogy ellenőrük tanúvallomását tényként kezelik, figyelmen kívül hagyják az általam állított történéseket.

Nyitott vagyok arra, hogy egyfajta “szembesítés” keretében tisztázzuk a dolgokat. Kíváncsi vagyok, hogy alkalmazottjuk a lányom szemébe is ugyanazt mondja-e, mint a BKV házon belüli egyoldalú meghallgatásán! Mint lányom törvényes képviselője minden körülmények között ki fogok állni az igazunk mellett, és nem tűrjük el, hogy legális uzsoraként akár egy forintot is kipréseljenek belőlünk!
 
A tömegközlekedés igénybevételéért rendszeresen fizetünk, Önök pedig szolgáltatás helyett gyerekeket félemlítenek meg, és küldenek általuk a szülőknek jogtalan összegekről szóló csekkeket!

Kérdezem én: ha ellenőrük valóban meggyőződött arról, hogy a lányomnál nincs bérlet, akkor miért nem ajánlotta fel neki, hogy vegyen tőle jegyet, vagy fizessen helyszíni bírságot? Nem így lenne jogszerű az eljárás?
 
Ismétlem, ha levelem nem lett volna egyértelmű: ellenőrük meg sem várta, amíg lányom kikotorta volna a bérletét a táskájából! Mivel az ellenőrző előbb került elő, mint bármely más dokumentum (bérlet, személyi- és diákigazolvány stb.), így arra csapott le “jogszerűen” eljáró kollégájuk. Már önmagában ez a tény is felveti a rosszindulatú szándékosságot!
 
Tájékoztatásul közlöm, hogy panaszlevelem interneten történt megjelenése után számos szülő keresett fel, és számolt be arról, hogy az ő gyermekükkel is hasonló eset történt. Többen elmondták, hogy ellenőreik egyik trükkje az, hogy meg sem várják a felszállók jegy lyukasztását; vagy a mi esetünkhöz hasonlóan nem várják ki az utazást igazoló szelvények felmutatását. Bírságolási szokásaikról is számtalan beszámolót kaptam, ahol kiütközik, hogy a háromezer forintból nagyon könnyen lesz Önöknél 24.500,- forint!
 
Hát ezúton közlöm, hogy a magyar családok többségénél ez sajnos nem így megy, nálunk nem fial ilyen könnyen a pénz saját javunkra! Tőlünk mindenki csak elvenni akar, és már utána sem számolunk, hogy a BKV egy hónap alatt a háromezer forint nyolcszorosára tart (ez esetben jogtalanul) igényt! Mi ez, ha nem uzsora?! Mindezt úgy teszik, hogy “engedélyeznek”, mintha még nekünk kéne elnézést kérni a minket ért sérelemért!

Hát én nem fogok elnézést kérni, és fülemet-farkamat behúzva bekullogni az Akácfa utcába a bérletszelvénnyel és háromezer forinttal! Sőt! Ismét nyilvánossá teszem jelen levelemet az interneten!
 
Teszem ezt azzal a céllal, hogy minden szülő, minden becsületesen dolgozó ember emelje fel végre a fejét és álljon ki az igazáért! Ha ezt a BKV-nál kell kezdeni, akkor ott kezdem!
 
Várva válaszukat,
 
M. Hajnal, Édesanya


Az előzményekért kattints ide!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik