Olvasónk nem érti, hogy a buszvezetők miért zárják be az ajtókat idő előtt és miért gurulnak előre a piros lámpához. Szerinte amíg ott várakoznak még sok utas felszállhatna a buszra, és ráérne csak akkor indulni, amikor zöldre vált a lámpa. A 7-es buszon ez még nem is akkora probléma, mert egymás után jönnek a buszok, de egy külső kerületben igazi szívás:
Sziasztok!
Hátha van valaki az olvasók között, aki meg tudja magyarázni, miért fontos a buszvezetőknek a Thököly út és Hungária körút sarkán előregurulniuk a pirosban. Irányban a Bosnyák tér felé az összes buszvezető bezárja az ajtókat, majd szépen előremegy öt métert, hogy állhasson a pirosban. Hetes, százhetvenhármas, ugyanezek gyors verzióban, ötös… mindegyik. Na jó, tízből egy nem.
Ez elég bosszantó, mert amikor zöldre vált a gyalogoslámpa a Thököly úton keresztben, simán blattyogva elérnéd a buszt, de nem lehet, mert a buszvezető már bezárta az ajtót, és üldögél járművében, lehetőleg üveges tekintettel, szemkontaktus lehetősége nélkül. Gondoltam arra, hogy talán előzékenységből teszi – hadd férjenek el autóstársaik jobbra kanyarodván -, de nem, a busz fenekét bent hagyja a megállóban. Besorolni sem kell, bár valóban kicsit balra kell húzni a járművet a kereszteződésben, de ezt se látom ésszerű magyarázatnak. Se a hatékonyabb időgazdálkodást, így se ér gyorsabban sehová, tehát a buszon ülők érdekét se védi ezzel. (Télen még talán megérteném, hogy ne fagyjanak meg a buszon. Fagyjanak meg inkább, akik nem tudtak felszállni…)
Nem borzalmas szívatás, de hiszek a karmában, és biztos vagyok az arányos bosszúságokban, amik a buszvezetőt érni fogják ezért: pont elfogy a parizer, az asszony elsózza a paprikáskrumplit vagy sorozatosan veszíteni fog ultiban. Vagy nem szívatás, és van valami oka?
Köszi: suematra