Közélet

Megérkezett az első Van Hool autóbusz

Ma éjszaka megérkezett az első Van Hool autóbusz a BKV Cinkotai Autóbuszgarázsába. A busz bemutatóján (ami jelenleg is tart) én is ott voltam, bár csak telefonnal tudtam nektek képeket készíteni, remélem, hogy a lényeg látszik rajtuk. Jobb minőségű képek kéőbb.

INDAFOTO.slideshow.run({ “feedUrl”:”http://feed.indafoto.hu/bkvfigyelo/van_hool/feed”, “width”:”500″, “height”:”300″, “orientation”:”horizontal”, “size”:”auto”, “bgcolor”:”#E8E8E8″, “textcolor”:”#FFFFFF”, “random”:true, “number”:”3″, “target”:”blank”, “staticUrl”:”http://static.indafoto.hu” });

Nem látod a képeket? Kattints ide!

A cég a buszbeszerzésről, és a Van Hool buszokról az alábbi tájékoztatást adta:

Az Ön megkeresésére a BKV Zrt. az alábbi tájékoztatást adja:

A Társaság nem rendelkezik elegendő tartalék autóbusszal a jelenlegi Paraméterkönyvben előírt szolgáltatások biztosítására. A közbeszerzési eljárás lefolytatását követően megvásárlásra kerülő, csuklós Van Hool buszokkal a szükséges forgalmi igények teljesíthetők.

Hogy a buszok mely vonalakon közlekednek majd, azt a BKV Zrt. a buszok paramétereinek ismeretében jelenleg is vizsgálja.

A nyertes ajánlati ár autóbusz nettó 70.000 Euro –  ami a napi €/HUF árfolyamtól függően, körülbelül 20 millió forint – volt. Az első Van Hool busz június utolsó hetében várható, míg a többi a nyáron folyamatosan érkezik majd. Az utasok a tényleges forgalomba állítással kapcsolatos feladatok – pl. a honosítás, a típus oktatás, a menetirányító berendezések és az utastéri klímaberendezés beszerelése – után legkorábban ősszel találkozhatnak a járművekkel.

Egy régi Ikarus csuklós busz teljes felújítási költsége hasonló nagyságrendű, mint a Van Hool járművek beszerzési ára. Azonban az Ikarus járművek műszaki hátrányai a felújítást követően is megmaradnának (magaspadló, alacsonyabb besorolású környezetvédelmi motorok stb.). Így a gazdasági előnyökön túl, műszaki szempontból is kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkező Van Hool buszok (8 év átlagéletkor, teljes alacsonypadlós kialakítás, EURO 3-as motor, fejlettebb elektronikus rendszer, nagyobb motorteljesítmény stb.) kerülhetnek Budapesten forgalomba és magasabb színvonalon szolgálhatják ki az utazóközönség igényeit.

2009. június 23.

BKV Zrt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik