Fanatikus olvasóink biztos emlékeznek még Ádám levelére, aki 1 hónapja arra panaszkodott, hogy a BKV szervezetlensége, és tájékoztatás teljes hiánya miatt lekéste az utolsó villamospótló buszt, és a csatlakozást is. Olvasónk nem csak nekünk, a BKV ügyfélszolgálatának is elküldte panaszát, akik kivizsgálták az ügyet, beismerték, hogy hibáztak, ezért egy 1500 forintos vásárlási utalványt postáznak az utasnak.
Tisztelt Czeglédi Ádám!
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Szíves elnézését kérjük. Őszintén sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk Önöknek, melyért és a késedelmes válaszunkért ezúton szíves elnézésüket kérjük.
A félretájékoztatás miatt átélt kellemetlenség enyhítése érdekében, engedje meg, hogy az Ügyfélszolgálat 1500 forint értékű vásárlási utalványt postázzon Önnek. Melyhez kérjük, levelezési címét megadni szíveskedjen.
Tájékoztatjuk, hogy az Ön által leírt esetet egy adminisztrációs hiba okozta, nevezetesen egy korábban tervezett, a végül bevezetettől kismértékben eltérő menetrend alapján történt a menetrendi hirdetmények készítése, mely általunk addig fel nem fedezett okból fordulhatott elő. Ezeket az úgynevezett laptáblákat helyezzük ki a megállóhelyekre, s ugyanezek találhatók meg az internetes felületen is. A probléma tudomásunkra jutását követően azonnal intézkedtünk a valós helyzetnek megfelelő menetrendek kihelyezésére, sajnos ez csak 2009. január 19-én történt meg. Éppen az ilyen esetek elkerülése érdekében bejelentése után olyan új funkcióval bővítettük ki informatikai rendszerünket, ami az ilyen hibák előfordulásának esélyét – jelenlegi lehetőségeink között – a lehető legkisebbre mérsékli, előírásszerű munkavégzés esetén kizárja.
Az éjszakai járatok összehangolásával kapcsolatban az alábbiakat tudjuk megosztani Önnel. BKV Zrt a járatai menetrendjeinek összehangolására az elmúlt években számos lépést tett. Jelenleg a budapesti közösségi közlekedési hálózaton általános a jelentős közös szakasszal rendelkező párhuzamos vonalak összehangolása, a csomópontok számottevő részén az érkező és induló járatok csatlakozása, valamint a kisforgalmú időszakokban szélesebb körű kiépítettségben, több városrészben egész nap működő, a részhálózatra kiterjedő komplett menetrendi rendszerek is működnek. Ugyanakkor a menetrendek összehangolásának vannak bizonyos korlátai, többek között negatív hatást gyakorol az egymást érintő vonalak sokasága.
A ma már széles körben, így az éjszakai járatoknál is alkalmazott ütemes menetrendek előnye, hogy könnyen megjegyezhető bárki számára, és a csatlakozási pontokon azonos ütemben közlekedő járatok a hangolásnak megfelelően általában a jellemző utazási irányban minden időben biztosítanak átszállási kapcsolatot. Az Astoriánál az éjszakai járatok esetén bevárásos csatlakozást alkalmazunk, ugyanis itt a legtöbb átlós vonal összefut, így a lehető legtöbb utasunknak biztosítja a közvetlen átszállás lehetőségét.
Emiatt a Nagykörúton közlekedő 923-as és 906-os autóbuszok teljesen eltérő időpontban érintik az egyes sugárirányú járatok vonalát, ezért azokkal való hangolásuk csak részlegesen lehetséges, jelenleg például a 914-es járathoz csatlakoznak. A 973-as járat menetrendjének módosításával a Savoyai Jenő téren és a Városház téren a Campona irányú 941-es járattal való hangolás és az Astoriánál kialakított csatlakozás sérülne. Ezekben az irányokban az átszálló utasok száma lényegesen magasabb, mint ami a 973-as és 923-as csatlakozásával várható, mert éjszakai forgalmunk nagy része a belváros felé irányul.
Az adminisztrációs hiba miatt ismételten szíves elnézését kérjük, valamint, hogy a válaszunkban leírtak megérteni és elfogadni szíveskedjék.
Kérjük, hogy a kiegyensúlyozott és hiteles tájékoztatás érdekében jelen válaszunkról is szíveskedjen tájékoztatni a BKV Figyelő blog-ot.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk. Társaságunk járművein kellemes utazást, valamint jó egészséget kívánunk Önnek.
Budapest, 2009. március 5.
Üdvözlettel: Dúll Erzsébet
Kapcsolódó bejegyzések: