Ősszel és télen a sok csapadék miatt még rosszabb BKV-zni, mint egyébként. Ha nincs utasváró pavilon, akkor néha több 10 percet kell szakadó esőben állni a megállóban, míg megjön a busz, és felszállhatunk rá. Ha éppen nem hajt el a megálló mellett:
Szia BKV-figyelő!
Egy számomra nem mindennapi történetről szeretnék beszámolni. Péntek (12.05) este párommal tartottunk hazafele Lakihegyre a Hárosi csárdától. Kemény négy megállóról (kb. negyed óra gyaloglás) van szó, de mivel pont ki volt számolva, hogy jön a busz, ezért beálltunk a megállóba. Kb. két perc múlva jött is a 38-as (percre pontosan!), hogy aztán lassítás nélkül tovább is menjen! Mindezt szakadó esőben, bérlettel a zsebünkben, ráadásul nem csak mi ketten voltunk a megállóban! Korábban ezt már láttam Volánbuszosoktól (a 690 sofőrei rendszeresen tojnak a felszállókra), BKV sofőrök ellenben mindig figyeltek. Természetesen azonnal hívtam a BKV panaszvonalát rendszámmal (BPI-812) és Szent Imre téri indulási időponttal (20:42), ahol csak annyit mondtak, hogy bocs, majd utánanéznek. Kíváncsi lennék, a sofőr fog-e valami büntit kapni, vagy meg sem fogják neki említeni? Mindenesetre kellemes volt szakadó esőben hazagyalogolni (esőbeálló híján inkább gyalogoltunk negyed órát mint vártunk további 20 percet, és lehet, hogy az is megállás nélkül továbbment volna). Ezek után csak annyi kérdésem van, ha a BKV nem tartja be a bérletvásárláskor kötött szerződés ráeső részét (azaz menetrend szerint elszállít adott helyről adott helyre), akkor én miért tartsam be a rám esőt (azaz minek vegyek bérletet)?
Zoli