Ha a hibás BKV buszokat nem engednék forgalomba, akkor valószínűleg Budapesten a legtöbb ember gyalogolna, biciklizne vagy autóba ülne, mert arra a néhány forgalomban lévő buszra biztos, hogy nem férnének fel. Megértem én, hogy nem lehet kiállítani minden buszt a forgalomból, de tényleg szükség van arra, hogy balesetveszélyes buszok legyenek forgalomban?
Tegnap este (október 27.) találkozóm volt a Kosztolányi Dezső téren, ahová a megbeszélt időpont előtt értem oda. Sétálgattam, és ismerkedtem az ottani közlekedéssel. 5-10 percenként mentek buszok Nagytétény felé, mely közül az egyik nagyon felkeltette a figyelmem. A 17:29-kor induló, 214-es busz nyitott hátsó ajtóval állt ki a megállóból, amit a vezető nem vett észre.
Egyből a busz után mentem, hogy szóljak a vezetőnek, de ekkor már többen kopogtattak az ablakán, mire kihajolt, és megnézte az ajtót. Előre gurult a lámpáig, majd a hátrament, megnézte megvonta a vállát és visszaszállt a fülkébe. Amíg a fülkéhez visszaért, többen a nyitott ajtón szálltak le, és visszagyalogoltak a térre. Inkább vártak még egy buszt.
Vezetőnk megvárta a zöldet, majd nyitott ajtóval kikanyarodott a Bartók Béla útra. Nem ültem a buszon, nem tudom meddig ment nyitott ajtókkal, de már amikor látta, hogy nem tudja bezárni illetve megjavítani az ajtót, ki kellett volna állnia a forgalomból. Megértem, hogy nincs elég jármű, és kimaradtak volna így buszok, de talán még mindig jobb, mint a balesetveszély.
Kedves BKV figyelő!
Tegnap este (október 27.) hazafele tartottam Kelenföld városközpont felé a Móricz Zsigmond körtérről, a Móriczon beállt egy 173E, aminek kicsit füst szaga volt de gondoltam nem probléma, megesik az ilyesmi, felszálltam, még a Móriczon többen szóltak a vezetőnek hogy füstöl a busz, a vezető leszállt konstatálta és ment tovább.
Leülve már az utastérben is erőteljesen, sőt émelyítőn lehetett érezni az égett gumi szagot, a Kosztolányin több ember pánikolló arckifejezéssel mutogatott a vezetőnek hogy a busz füstöl, de azt nem érdekelt és csak annyit szólt ki, hogy “jó tudom”. Ekkor jött az a pont, hogy kezdtem a füsttől rosszul lenni. Oda mentem a vezetőhöz hogy azért jó lenne, ha kiállna a forgalomból, mert ez azért még is csak para mire az közölte, hogy örüljek hogy elvisz, és hogy csak a kerék füstöl, le kell locsolni vízzel és jó lesz. (Eddigi fizika tanulmányaimból kiindulva nem látom valószínűnek, hogy olyan gyorsan ment volna a busz, hogy megolvadjon a kerék)
Ezen még vitáztunk egy sort majd a Szent Imre korháznál leszálltam, mert nem bírtam tovább azt az égett szagot, már szédültem tőle. Amikor a busz mellet álltam láttam, hogy nem a kerékből, hanem a motorból dől a füst, amikor a busz elhajtott egy szép fekete olajtócsát hagyott maga után. Ha mindenki ennyire leszarja, mi van a buszokkal, akkor nem csodálkozom, hogy így mennek tönkre, valószínűleg ha a busszal azonnal beáll a garázsba (ami gyakorlatilag útba is esett volna) akkor kevesebb szén-monoxid jut az utasok tüdejébe és a buszt is könnyebb megjavítani…
Üdv: Zeck